PUBLICITAT

Tret de sortida al curs amb augment d'alumnes als tres sistemes ddeducatius

  • La xifra d'escolars se situa vora els 11.100, fet que obliga a Educació a contractar 10 eventuals
CLARA GARNICA
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Un infant plora pocs minuts després d'entrar a l'escola, sota l'atenta mirada d'una companya de classe, ahir. Foto: TONY LARA

Milers d'alumnes dels tres sistemes educatius del país van tornar ahir a les aules, donant així el tret de sortida oficial al curs 2011-2012. Concretament, i segons les dades més actualitzades de les que disposa el Ministeri d'Educació, són vora 11.100 els infants i joves que s'han matriculat a les escoles del país. Les xifres definitives es tindran d'aquí un parell de setmanes, perquè «encara s'estan generant baixes i noves inscripcions», va manifestar la ministra d'Educació, Roser Suñé. En qualsevol cas, tot apunta que no es baixarà dels 11.000 escolars, una xifra superior a la de l'any passat, en què van ser 10.800. L'increment d'alumnes s'ha produït als tres sistemes educatius: andorrà, francès i espanyol.

Suñé va informar que l'augment més notori ha estat a la segona ensenyança, degut a l'evolució demogràfica del país, mentre que la maternal s'estabilitza respecte a l'any passat. L'increment entre els alumnes de a partir dels 12 anys s'ha compensat amb la contractació de deu professors. Contractacions a mode eventual tenint en compte la situació de contenció econòmica, que també afecta a Educació, va reconèixer Suñé. En total el país disposa d'una plantilla de 650 professors.

El sistema andorrà es manté com el més nombrós pel que fa a alumnes, seguit del francès i de l'espanyol, aquests amb poca diferència.

INICI atípic / El primer dia a les escoles es va desenvolupar sense incidències destacades. L'única singularitat és que van fer campana més alumnes de l'habitual, per la situació de pont en la què ha començat aquest curs. La ministra va informar que van faltar una mitjana de tres alumnes per classe.

El curs 2011-12 ve marcat per una línia continuista, sense importants novetats. En l'àmbit d'infraestructures es mantenen els barracons de Canillo com a única excepció, i de nou alumnes de segona ensenyança de l'escola Andorrana de Santa Coloma faran classe a Ciutat de Valls per manca d'espai. A més, s'han realitzat petites obres a bona part dels trenta edificis gestionats pel ministeri, va explicar Suñé.

La incorporació de les noves tecnologies queda de moment reduïda a la plataforma Educand, que pretén connectar a través de la xarxa a professors, alumnes i pares. La prova pilot a 14 centres durant l'any passat va ser positiva, motiu pel qual aquest any se n'han afegit més. «Aquest curs estem en fase d'implementació, l'any vinent ja estarà integrat a totes les escoles», va manifestar la titular d'Educació. El que també veurà la llum l'any vinent serà la renovació del desplegament curricular.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT