PUBLICITAT

Els comerços no canviaran els horaris per la Diada catalana

  • La FACA tindrà en compte les parròquies i zones geogràfiques per valorar les diferents opcions horàries
LAIA F. MAROT
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Un dels comerços a l'interior d'Illa Carlemany. Foto: EL PERIÒDIC

La ràpida publicació al BOPA de la nova llei d'horaris, ha deixat els comerciants remant a la deriva. Antonio Miralles, vicepresident de la Federació de Comerciants d'Andorra i director d'Andorra 2000, va explicar ahir que fins a mitjans de la setmana que ve no es prendran determinacions, ja que l'aplicació «ens ha agafat en mig del pont de Meritxell» i, a més a més, «tampoc podíem decidir res fins que no tinguéssim el text sobre la taula oficialment». Per la Diada de Catalunya, doncs, la llei està a punt però els comerciants no.

Només Illa Carlemany té marcat el rumb a seguir; els responsables del centre comercial van informar ahir dels nous horaris a tots els comerços que en formen part: «obertura a les 10 hores i tancament a les 21h de dilluns a dissabte, i diumenge a les 20h; el pont de Tot Sants, La Puríssima i alguns dies de la campanya de Nadal, tancament a les 22h». Ara bé, aquest cap de setmana segurament no hi haurà canvis, ja que els nous horaris no seran d'aplicació obligatòria fins el dia 1 de desembre; segons van informar responsables del centre: «entenem que les botigues necessiten un temps d'adaptació per tal de reorganitzar les seves plantilles, contractar gent per hores, etc. A partir de desembre, però, tots els comerços hauran de seguir el mateix horari». Illa Carlemany va fer una enquesta el juny passat als seus comerciants, i els horaris s'han decidit «valorant i tenint en compte el que proposaven i la opinió general de tots els que formen part del centre».

LES OPCIONS DELS COMERÇOS / Miralles va explicar que en la reunió de la setmana que ve parlaran de «les diferents opcions que hi ha ara per ara, les analitzaran i buscaran si hi ha alternatives». De moment, a part d'Illa Carlemany, que segons Miralles és la que «apareix més consolidada, amb un fort pes i la més estesa entre els comerços d'Escaldes», hi ha esbossades altres opcions, com la d'obrir de 9 del matí a 9 de la nit de dilluns a dissabte, i diumenge fins a les 20h. «Els que marcaran la tendència seran l'Illa Carlemany i Pyrénées», i per Miralles, el segon té una visió diferent que la de l'Illa, «amb uns horaris més flexibles, més adaptats a l'afluència de clients». Teresa Casas, del departament de Recursos humans de Pyrénées, va dir que aquest cap de setmana no canviarien l'horari i que fins dilluns no prendrien cap decisió, ja que encara «no tenim els horaris definits».

La majoria de comerços, doncs, encara no tenen res segur. Miralles va dir que «ni el Grup Andorra 2000 ni l'hipermercat E. Leclerc han pres una posició definitiva». Responsables de l'Escale van dir que «una de les opcions amb més possibilitats és la de tancar a les nou de dilluns a dissabte i els diumenges a les vuit, i obrir puntualment alguns dies fins a les 22h», però van destacar que encara no han pres cap decisió definitiva, i que tenen previst aplicar els nous horaris de cara a «principis d'octubre». Pel que fa a la plantilla, van dir que no «afectarà» però hauran de mirar com ho combinen.

FACTORS A TENIR EN COMPTE / Miralles va destacar que «no s'ha d'obrir per obrir» i que «cada comerç ha de fer segons el seu client». En la reunió de la FACA de la setmana que ve, els comerciants analitzaran si hi ha altres alternatives a tenir en compte. El vicepresident de la Federació va destacar que hi ha factors importants a l'hora de decidir els horaris, com són la zona geogràfica o la parròquia en la qual es troba el diferents comerços, ja que per exemple, als centres comercials com el Punt de Trobada, «els pot interessar estar oberts fins més tard que als centres del la capital o d'Escaldes». Des de la Federació volen definir els posicionaments respecte els horaris «per eixos comercials», de manera que cada comerç «conegui els horaris que segueixen els que es troben al seu cantó».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT