PUBLICITAT

Primera jornada rodona per als andorrans al Príncep d'Astúries

  • Vinyes se situa primer i Anxustegi abandona en 2RM i en la Swift domini de Carchat i Pazó, setè
EL PERIÒDIC
OVIEDO

Periodic
El Suzuki Swift de Carchat derrapa en un revolt. Foto: EL PERIÒDIC

La primera de les dues jornades del Ral·li Príncep d'Astúries va ser rodona per als dos pilots andorrans. En la categoria de dues rodes motrius (2RM) Joan Vinyes va monopolitzar la primera posició en una actuació similar a la que va fer Joan Carchat en la Copa Suzuki Swift, que també va dominar. Si les mecàniques i la lògica es mantenen avui tots dos haurien d'acabar com a guanyadors en aquesta prova, que té un coeficient en la puntuació d'1,5.

Vinyes va protagonitzar en la primera especial una lluita aferrissada amb el seu company d'equip i gran enemic en la lluita pel triomf final en 2RM Gorka Anxustegi. Però els dubtes van desaparèixer en el segon tram per Morcine –una de les més llargues del ral·li amb poc més de 20km–, en el qual l'andorrà va volar i li va treure 14 segons al seu perseguidor. I en la tercera el pilot basc va posar la cirereta del pastís a un dia per oblidar en haver d'abandonar per problemes mecànics. Anxustegi s'acull a la opció super ral·li per poder competir avui, però en l'Espanyol d'asfalt la puntuació no compta i per tant sumarà zero punts. Un petit avantatge per a Vinyes tot i que en aquesta segona part de la temporada els pilots poden eliminar la pitjor de les cinc proves que contempla el calendari. En cas que el rival de Vinyes faci les altres proves podrà eliminar aquesta puntuació però no té més marge d'errada.

Sense el seu gran enemic Vinyes va poder continuar la carrera amb més tranquil·litat ja que la distància amb els seus perseguidors en 2RM era abismal i en l'scratch ocupava el cinquè lloc molt lluny dels quatre primers, que competeixen en el campionat d'Europa amb cotxes S2000 molt superiors al d'ell. «Era qüestió de conservar la posició i no arriscar. El dia ha anat bé i és per estar contents. Hem de continuar així ja que el que faci Anxustegi no comptarà en la classificació final», va indicar el pilot andorrà.

SANCIÓ A CARCHAT / «Hem calculat malament...», va reconèixer Joan Carchat ja finalitzada la primera jornada. Perquè l'ordinenc també va dominar la carrera en la Copa Suzuki Swift a més de veure com el seu gran enemic en la lluita per la victòria final en el campionat, Pablo Pazó, patia una punxada que el va deixar lluny de les places capdavanteres. El problema és que quan va acabar la carrera els corredors tenen mitja hora per sortir de l'assistència i ell i Leites van arribar al control horari amb quatre minuts de retard. Havien acabat primers la carrera amb un marge de 21 segons sobre el segon, Pablo Rey, però li va caure una sanció de 40 segons que el fan passar al segon lloc a 19 segons del líder.

Pazó, però, està a dos minuts i mig de Carchat. Massa temps –si no hi han problemes mecànics– per recuperar en la jornada d'avui, en la qual l'andorrà ho té tot a favor per retallar de nou els 19 segons que el distancien de la primera posició de la Swift.

El cert és que l'ordinenc, que afronta la seva primera temporada en l'Espanyol, debutava en competició i tenia tots els factors en contra. La organització permetia als pilots que han competit a Astúries en anys anteriors dur els apunts dels trams, que eren els mateixos. A més aquest ral·li només contempla dues passades pels trams cronometrats enlloc de tres. I en les primeres passades a Carchat tot li era nou. A més en la primera especial va atrapar a Santi Cañizares i el va avançar, però perdent una mica de temps. Però va mantenir-se entre els més ràpids i en la segona passada va començar a distanciar-se de tots mentre veia que Pazó perdia tres minuts per una punxada. Victòria... Fins que el van sancionar amb la carrera ja acabada.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT