PUBLICITAT

Andorra entra a l'univers blocaire

  • L'espai de tendències d'una blocaire del país, ?Style lover', celebra el seu primer aniversari amb més de mig milió de visites
  • La bitàcola de Victoria Kemerer rep correus diaris demanant informació sobre el Principat
SELVA LÓPEZ
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Victoria Kemerer posa pel bloc amb un paisatge andorrà de fons. Foto: STYLE LOVER

Són extravertits, fotogènics, presumits i el més important: han aconseguit capgirar el món de la moda. Càmera en mà i vestits amb les últimes tendències, els blocaires de moda surten de sota les pedres. Només uns quants, però, es fan un lloc a les revistes del sector i son fotografiats a l'entrada de les fashion weeks de les ciutats més cosmopolites.

Des de fa un any, Andorra té una representant dins d'aquest univers. Es tracta de Victoria Kemerer, blocaire de 26 anys nascuda a Argentina i resident al Principat. Ella mateixa és la protagonista del seu bloc, Style lover, que ha estat mencionat en diverses revistes com Marie Claire i en el seu primer any de vida l'han visitat més de mig milió de persones. D'usuaris andorrans té unes 150 visites per dia, una xifra que «no està gens malament» donades les magnituds del país. La blocaire es fa fotos envoltada de paisatges andorrans amb els seus conjunts –o outfits- que defineix com «clàssics però que alhora juguen amb les últimes tendències». Kemerer explica que rep correus diaris demanant-li informació sobre Andorra, un fet que l'enorgulleix, ja que afirma sentir-se molt a gust al país. «La roba la pots aconseguir online o viatjant, però una muntanya, un llac i tot el que té Andorra no ho té cap altra ciutat». I assegura que els visitants del seu bloc també es fixen en «l'escenografia». El fet de residir al Principat l'ha ajudat a diferenciar-se dins de l'imparable univers blocaire, que no deixa d'augmentar en usuaris arreu del món. «A vegades funciono més com a agent turístic que de moda», comentava.

Malgrat que tots es consideren coolhunters –caçadors de tendències- els autors d'aquests ciberespais de moda es poden dividir en els que fotografien gent del carrer per la seva vestimenta original i els que es deixen fotografiar i, per tant, es converteixen en els protagonistes dels seus blocs. El primer grup es va popularitzar gràcies a The Sartorialist, un bloc escrit per Scott Shuman que capta tendències de varies ciutats del planeta i exerceix gran influència sobre la industria de la moda.

Quan dissenyadors de l'alçada de Marc Jacobs o Karl Lazarfeld fan un nou llançament, solen enviar peces de vestir o complements als autors dels blocs més cèlebres per saber què n'opinen i fer-se una idea de la rebuda que tindrà la col·lecció entre el públic, gràcies als comentaris dels usuaris. A més de la publicitat que això suposa. «Els blocaires tenim l'última paraula perquè som els clients i els portaveus», apuntava Kemerer. Els lectors de bitàcoles de moda representen un públic objectiu delimitat, crític, però alhora molt atractiu per les marques. Aquestes saben que la gent que visita els blocs ho fan perquè els interessa la moda.

Si bé a mesura que guanyen popularitat reben regals dels propis dissenyadors –peces de roba, complements i invitacions a esdeveniments-, la majoria de blocaires parteixen d'una bona partida pressupostària de base. De fet, molts d'ells tenen familiars vinculats al món de la moda, ja que els contactes són imprescindibles per assistir als esdeveniments.

Moda a peu de carrer

«Fa temps, les marques es van adonar que no podien ser intocables», va afirmar l'autora de Style lover. En els últims anys, dissenyadors com Marc Jacobs van optar per crear segones maques que segueixen la mateixa línia i una qualitat similar i es venen a preus més assequibles. Per no parlar de la revolució d'empreses com Inditex que, gràcies a les tendències que s'avancen a les Fashion week de les diferents ciutats, tenen temps suficient per copiar els dissenys de les passarel·les i adaptar-los a l'estil quotidià.

La majoria de blocaires combinen complements dels dissenyadors més avantguardistes amb peces bàsiques de maques de baix cost. Aquests han donat un nou impuls al que ja s'ha batejat com street style. No obstant, aquells que fan negoci amb el seu bloc, més enllà d'ingressos per publicitat, encara són una minoria. «S'han donat casos de gent que sí que ha guanyat molts diners, però potser son blocaires que van començar el 2006 i ara ja són celebrities, perquè van aprofitar el boom».

Victoria Kemerer explica que d'una banda es guanya i de l'altra s'inverteix. Aconseguir un passe de premsa a les Fashion Week no es fàcil i menys sense contactes. A més, tota la despesa que comporta el desplaçament i allotjament va a càrrec del blocaire, però fer la inversió i aparèixer en les fotografies els fa guanyar una popularitat que es traduirà en més publicitat per al bloc.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT