PUBLICITAT

Ple hoteler pel Mundial d'Enduro

  • El Comú lauredià calcula que hi haurà un consum mínim de 300.000 euros en ocupació hotelera i comerços
LAIA F. MAROT / R. M. S
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Panoràmica del ?paddock' instal·lat al camp de tir de la Rabassa, on hi són els equips al complet amb totes les motos que competiran avui i demà Foto: EL PERIÒDIC

Ja ha arribat el Mundial d'Enduro. Aquest cap de setmana es calcula que entre 10.000 i 15.000 persones passaran per la parròquia de Sant Julià per assistir a un dels campionats de motociclisme més populars. El portaveu de la Unió Hotelera d'Andorra, Joan Antoni Azurmendi, va valorar molt positivament l'ocupació hotelera del cap de setmana a la parròquia, «concentrada sobretot en dissabte, amb molts establiments plens».

El conseller d'Esports de Sant Julià, Oliver Alís, va explicar que des de dimecres passat hi havia corredors i equips instal·lats a la parròquia, i que ja es podien veure alguns pilots passejant i observant les zones preparades per la competició. El conseller va recordar que, només tenint en compte les persones que formen part de l'organització del Mundial, ja són més de 1.000: 98 pilots inscrits que porten els seus equips, formats per mecànics, fisioterapeutes i acompanyants. «Aquest miler de persones que porta l'organització restaran als establiments hotelers com a mínim quatre nits, a un preu aproximat de 75 € la nit; ja tenim un consum mínim de 300.000 €» i, malgrat que Alís volia ser prudent, va afegir que estava convençut que el consum seria força més elevat.

Es tracta, segons els seus organitzadors, d'un esdeveniment que «posarà el país al mapa mundial de l'esport» i que afavorirà els principals sectors econòmics, com és el turisme i el comerç. La inversió per poder portar el campionat a Sant Julià va ser de 120.000€, dels quals 35.000 els va aportar el Comú, 25.000 Andorra Turisme i la resta patrocinadors privats.

PREVISIONS DE LES VISITES / Alís va dir que s'esperen «entre 10.000 i 15.000 espectadors». Per donar aquesta xifra, el conseller va explicar que es basaven en l'experiència, ja que «si a Ponts hi van assistir més de 10.000 espectadors, a Andorra, que té més atractiu turístic, hi haurà una afluència de gent més elevada». A més, Alis va fer una comparació amb la Copa de Trial, i va dir que si aquest esdeveniment ja havia portat al Principat 5.000 visitants, l'enduro, que per norma general acostuma a tenir més seguidors perquè «és més vistós que el trial i té més atractiu per gaudir en directe», en portaria molts més.

L'EFECTE SOBRE EL MEDI / El circuit, d'uns 60 quilòmetres, està format per un 30% de camí, un 30% de carretera, i la resta són els trams especials. Aquests últims s'han dissenyat en terrenys privats o en antics camps de conreu, que després de la cursa es retornaran al seu estat original. Els organitzadors van destacar que tot són camins que habitualment ja són transitats per vehicles, i que per tant, la cursa no degradarà el terreny. Noemí Pedra, d'Andorra Turisme, entitat patrocinadora, va dir en la roda de premsa de la setmana passada que es va signar un conveni que estableix que Medi Ambient revisarà posteriorment que el terreny es deixi com estava inicialment; Jordi Cerqueda va afegir que les motos d'enduro fa temps que estan dissenyades per complir amb les necessitats mediambientals.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT