PUBLICITAT

British enviarà un escrit als centres que demanin la nota de l'examen

  • Els afectats per la pèrdua dels tests, un total de 264, ja poden sol·licitar el retorn del 100% de l'import pagat
CLARA GARNICA
ESCALDES-ENGORDANY

British Council ha accelerat aquests dies les gestions per solucionar el conflicte pel qual 264 persones s'han quedat sense conèixer la nota dels seus exàmens. Després d'anunciar que abonarà el 100% de les taxes i preus de la matrícula dels exàmens de Cambridge extraviats el passat 17 de juny, ha anunciat mesures per ajudar a les persones que necessiten per aquest mateix mes de setembre la nota per accedir als centres d'ensenyament postobligatori. Concretament, es posarà en contacte amb les universitats i centres amb alumnes afectats (tots ells van fer l'examen del First) per explicar la situació de la pèrdua del test de nivell d'anglès degut a raons alienes al candidat. A més, oferirà a aquests alumnes un examen alternatiu el proper 17 de setembre: l'IELTS, reconegut com a certificació del nivell d'anglès per a tots els nivells dins del Marc Comú Europeu.

Així ho va explicar ahir Jon Kear, el director de Examinations Services del British Council, amb qui va poder parlar per primera vegada aquest rotatiu des de l'inici de la problemàtica. Kear va explicar que per temes de «logística» la prova del First no es pot desvincular de les dates ja establertes per la Universitat de Cambridge: novembre i juny. És per aquest motiu que caldrà fer un examen alternatiu, que en aquest cas organitza el British Council i per tant serà corregit a Barcelona i no a la ciutat britànica. Aquest fet permetrà que ja «el 30 de setembre es puguin tenir les notes», les quals seran enviades a les universitats. En total l'organisme calcula que seran una quinzena els candidats que realitzaran la prova alternativa.

Pel que fa als que no necessiten la titulació amb urgència, no podran fer la prova al setembre sinó que hauran d'esperar al mes de novembre. Podran realitzar-ho a la Universitat d'Andorra o a Barcelona els que ho prefereixin, per estar vivint allà, va explicar Kear. Això sí, ho faran sense pagar.

A més, algunes escoles d'idiomes del país s'han ofert a realitzar classes de preparació gratuïtes per aquestes proves.

RETORN DE L'IMPORT DE LA PROVA / Precisament aquesta setmana el British Council ha començat a posar-se en contacte amb els 264 alumnes que durant el juny van realitzar les proves del PET, KET i First Certificate per tornar l'import al 100%, comptant taxes i també penalitzacions per la demora en els pagaments. Aquí no hi són inclosos els que van fer l'Advanced, el nivell superior, ja que la caixa on viatjaven aquests tests sí que va arribar al seu destinatari: Cambridge.

Van ser les altres dues caixes les que es troben en parador desconegut. Kear va explicar que es va procedir a l'enviament el 17 de juny, un dia després de la finalització del darrer examen. «Estaven clarament marcats i etiquetats amb el seu destí final», va explicar el responsable de British Council. Però pocs dies abans de la publicació de les notes per internet, a mitjans de juliol, Cambridge es va posar en contacte amb el British Council per informar que no els havien arribat les proves procedents d'Andorra. Es va procedir, llavors, a demanar explicacions a l'empresa encarregada de fer l'enviament des d'Andorra fins a la universitat del Regne Unit. Va ser llavors quan van ser informats que les caixes s'havien perdut i que només havia arribat un paquet, el de l'examen de l'Advanced.

L'empresa de transports va iniciar llavors sense sort una recerca global per intentar localitzar les caixes, que es va donar per tancada a finals d'aquest mes passat. La transportista «ha admès la seva responsabilitat», va explicar Kear, però no ha explicat més detalls del per què de la pèrdua.

MESURES PER L'ANY VINENT / La situació ha deixat a Andorra una mala imatge de l'organisme, un fet que insta al British Council a estudiar possibles canvis cara l'any vinent. «Estem estudiant l'actual sistema per oferir una millor seguretat en tot el procés», va explicar Kear. Aquest anàlisi pot implicar un canvi de l'empresa responsable de fer aquest enviament.

Malgrat les conseqüències de la pèrdua, British Council no es planteja, de moment, emprendre accions contra el transportista. «Ara el més important és arreglar la situació i poder contactar amb totes les persones afectades, més endavant ja veurem», va manifestar.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT