PUBLICITAT

La crisi multitemàtica, eix de la 28a edició de la Universitat d'Estiu

  • «Andorra pateix la crisi conjuntural però també una d'estructural, cal fer les coses amb més rigor» exposa Segura
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Partal , Segura, Ramonet i Voynet, ahir al Park Hotel, abans de la presentació Foto: ÀLEX LARA

El mot crisi és sense dubte un dels més emprats i escoltats els darrers anys. I és aquest mot precisament el que centrarà el debat de la 28a Universitat d'Estiu d'Andorra que comença avui. Però malgrat la connotació econòmica de la paraula, els ponents analitzaran la crisi des d'una vessant multitemàtica. «La suma de tot el que està passant és el que configura la gran crisi que vivim», va manifestar ahir Josefina Castellví, biòloga i presidenta de la Universitat d'Estiu.

Ignacio Ramonet, director de l'edició espanyola del Monde diplomatique i moderador de la Universitat, es va encarregar de posar noms a aquest concepte. «Hi ha la crisi econòmica, però també la dels bancs, la democràtica, la climàtica, la de l'energia i la resultant de la mutació tecnològica», va plantejar. Malgrat aquesta problemàtica extensa Ramonet considera que «hi ha esperança», i aquesta es veu en «la reacció dels indignats, que plantegen alternatives al Govern actual».

Per donar un punt de vista més local, la Universitat també comptarà amb la ponència de l'economista i director general adjunt de BancSabadell d'Andorra, Josep Segura. El directiu encara va afegir una nova crisi a les ja mencionades. Perquè a banda de la «conjuntural» que pateix Andorra conseqüència de l'entorn, també en pateix una «d'estructural». Segura va manifestar que hi ha certs aspectes del país que cal «enfocar diferent» i va exigir «més rigor» a l'hora de prendre accions.

Finalment, el director del mitjà VilaWeb, Vicent Partal, va incorporar el concepte d'internet en la conjuntura actual, com «un instrument que genera destrucció i a la vegada construeix». Les revoltes àrabs serien un exemple.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT