PUBLICITAT

L'olor de la discreció escaldenca

  • El Comú crea, en el marc de la Capital de la Cultura Catalana, un perfum que resumeix l'essència de la seva població H Voliaina neix amb la voluntat d'esdevenir un record per als turistes que visiten la parròquia
CLARA GARNICA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El nou perfum escaldenc, testat durant la seva presentació, ahir Foto: TONY LARA

Els turistes que cada any visiten el país s'enduen com a record imatges, compres, i fins i tot algun que altre souvenir. Es tracta d'un mercat, aquest darrer, poc explotat al Principat. A Londres la gent adquireix autobusos o cabines vermelles en miniatura, a Praga marionetes, xocolata a Suïssa o ensaïmades a Mallorca. ¿Però que és típic de comprar al Principat?

Escaldes-Engordany, en col·laboració amb Perfumeries Júlia, ha trobat en aquest terreny un filó interessant, que conjuga també amb els propis gustos dels seus ciutadans (també a ells es dirigeix). Un perfum. El perfum d'Escaldes. El perfum que olora a Escaldes.

També el seu nom, Voliaina, vol suggerir un producte típicament andorrà. Voliania «és un andorranisme per denominar els flocs de neu», va manifestar ahir Meritxell Sangrà, la cònsol menor d'Escaldes. L'elecció la van prendre els seus impulsors, Perfumeries Júlia i el Comú, mentre que la seva fragància ha estat obra del perfumista Jimmy Boyd.

Perquè el mot és andorrà, però l'aroma és escaldenc. O almenys aquesta ha estat la intenció de Boyd. Un treball de sis mesos ha culminat en un perfum que descansa en tres eixos, per resumir el que simbolitza Escaldes: «Per una banda l'equilibri entre la tradició i la modernitat, per altra la discreció que defineix la personalitat dels seus habitants, i per altra la seva connexió amb la natura», va explicar Boyd. Per aconseguir-ho, l'estrella del perfum és el gàlban, un arbust preuat a l'actualitat i amb molta tradició històrica (ja és mencionat a l'Antic Testament, va recordar Boyd). A aquest se li ha afegit la molsa i «gotes de violeta», va informar el perfumista.

Boyd va assegurar que la conjunció ha donat com a resultat un producte «discret, però a la vegada elegant», el qual busca sintetitzar el que representa per a ell un perfum. «Per elaborar-los parteixo d'un concepte que he anat aprenent amb els anys: un perfum és una emoció, pots connectar amb ella o no», va manifestar. Boyd ha intentat evidentment la primera opció, connexió olfactiva per tal que els visitants «s'enduguin un sentiment positiu d'Andorra».

Més enllà de la CCC

La suma del gàlban, la molsa i la violeta és la base d'aquest Voliaina, que s'ha creat en el marc de la Capital de la Cultura Catalana i que ahir va ser presentat al Museu del Perfum. Les primeres impressions dels assistents d'ahir a l'acte van ser positives, i sembla que el mercat també està receptiu. S'han posat a la venda 1.700 ampolles (300 es reservaran per a compromisos amb els impulsors de la CCC), i ja abans de la presentació d'ahir les perfumeries havien constatat vendes, va explicar Imma Zamora, la directora del museu.

Veient el probable èxit, Sangrà va assegurar que ja estudien prorrogar la seva comercialització més enllà de l'any de la Capital de la Cultura Catalana. D'aquesta manera Voliaina podria entrar a la competició del souvenir més típic d'Andorra, si és que n'hi ha. «Els que no saben que endur-se com a record, podran endur-se una miqueta de nosaltres mateixos», va plantejar Zamora. Si es manté l'acceptació, afineu els nassos perquè l'olor suau del seu perfum començarà a respirar-se per l'avinguda Carlemany.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT