PUBLICITAT

Escaldes-Engordany estrena una fragància pròpia

  • Amb Voliaina, la parròquia escaldenca segueix l’exemple d’altres ciutats com Sant Sebastià, Lleida, Màlaga o Vitòria que tenen un perfum
24082011_colonia
La nova fragància d'Escaldes-Engordany. Foto: TONY LARA
Voliaina. Aquest és el nom del perfum que representa Escaldes-Engordany i que s'ha presentat aquest dimecres al Museu del Perfum. Aquesta iniciativa ha sorgit de la col·laboració entre el Comú d’Escaldes-Engordany i Perfumeries Júlia per commemorar la Capital de la Cultura Catalana 2011. A l’acte de presentació hi han assistit la cònsol menor de la parròquia d’Escaldes-Engordany, Meritxell Sangrà, la directora del Museu del Perfum, Imma Zamora, i el perfumista Jimmy Boyd, creador de la fragància Voliaina.
Amb Voliaina, Escaldes-Engordany segueix l’exemple d’altres ciutats com Sant Sebastià, Lleida, Màlaga o Vitòria que tenen un perfum propi. En el cas de la parròquia escaldenca, Boyd ha explicat que s’ha inspirat en tres conceptes que defineixin la personalitat de la seva gent com són "l’equilibri entre la tradició i la modernitat, la discreció i la seva connexió amb la natura". A partir d’aquests conceptes el perfumista ha elaborat la fragància amb matèries primes com el gàlban, que s’utilitza en l’alta perfumeria, la molsa i una pinzellada de violeta, elements que donen a Voliaina un toc discret i elegant.

El perfum, que ja es troba a la venda a les perfumeries Júlia del Principat a un preu de 20 euros, s’espera que sigui un reclam tant per als turistes com per la gent del país. Així ho ha explicat la directora del Museu del Perfum que ha destacat que "els turistes es podran endur un record i una miqueta del què som nosaltres mateixos". En aquest sentit, Zamora ha afegit que iniciatives com Voliaina o l’itinerari de les olors, que es pot resseguir al llarg de l’avinguda Carlemany, han de servir per "donar impuls als productes del país i importància als productes autòctons".

Per la seva banda, la cònsol menor de la parròquia d’Escaldes-Engordany també ha destacat la importància d’impulsar projectes com aquest fruit de les sinergies entre el sector públic i el sector privat. Sangrà també ha explicat que "el nom de la fragància tampoc és fruit de l’atzar, sinó que és fruit d’una selecció d’andorranismes. Voliaina és una de les nostres expressions amb què es designa el floc de neu".

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT