PUBLICITAT

El turisme israelià a l'alça

  • Més de 1.700 turistes de l'Estat jueu visiten cada any el Principat en busca d'activitats de muntanya
LAIA F. MAROT
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Excursions amb 4x4 al Pic Negre, a prop de La Rabassa, organitzades per Kokopeli Experience.. A la galeria, uns turistes fan barranquisme a Segudet, Ordino Foto: KOKOPELI EXPERIENCE

Hi ha un turisme que trenca amb la tònica dominant i no para de créixer: l'israelià. Andorra, inclosa en els tours per Barcelona i els Pirineus, és una de les destinacions amb més demanda. Excursions amb 4x4, senderisme, barranquisme i trekking són les activitats amb més èxit. Ara, el Principat es readapta per satisfer aquest públic, i les visites augmenten cada any.

«L'ecoturisme i el turisme d'aventura no para d'incrementar». Guy Reifenberg, un israelià amant del paisatge pirinenc, va crear fa deu anys l'agència de viatges Kokopeli Experience, amb seu a Barcelona, per oferir els Pirineus a turistes del seu país. Des de llavors, la seva clientela no ha parat de créixer, igual que el nombre d'israelians que visiten, en primer lloc, la capital catalana, després el parc nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, i finalment arriben a Andorra per passar-hi un parell de dies.

Segons Reifenberg, no hi ha xifres exactes, però va assegurar que el 95% dels israelians que visiten el parc d'Aigüestortes, seguidament marxen cap a Andorra amb tours organitzats, normalment amb 4x4. Les dades proporcionades pel parc de l'any 2009 mostraven que la comunitat israeliana augmentava i ja era la segona en el rànquing de visitants estrangers, amb 1.861; així doncs, el 2009 ja serien més de 1.760 els visitants d'aquesta procedència a Andorra. El representant de comunicació de l'Hotel AnyósPark de la Massana, va declarar ahir que aquest estiu han notat un important increment, amb més de 700 visitants d'aquest país registrats al resort, i amb la temporada encara per finalitzar.

El perfil dels turistes israelians / Reifenberg va explicar que generalment són grups de gent de «més de 50 anys i algunes famílies». Marc Crichton, d'Experiència Muntanya, empresa d'esports andorrana que porta sis anys col·laborant amb Kokopeli, va dir que havien tingut alguns turistes de fins i tot 80 anys. Les temporades amb més afluència són les que coincideixen amb les festivitats de l'Estat d'Israel: «abril i maig i els mesos de juliol i agost són els més forts», va afirmar Refenberg; Crichton va afegir que són «molt bons clients, ja que durant aquesta temporada venen de manera molt lineal». Experiència Muntanya treballa també amb altres empreses que atreuen turisme israelià, com Travel Nexus, i va assegurar que «des del conflicte d'Israel amb Turquia el 2009» han augmentat exponencialment aquests clients al Principat.

Activitats amb més demanda / «En cada tour organitzat passen un o dos dies mínim a Andorra», va explicar Reifenberg. El llac de Tristaina, les excursions en 4x4 per la Rabassa, el barranquisme a Oridno i també l'oportunitat de fer compres, són les principals atraccions pel turisme israelià. Pel que fa a la temporada d'esquí, Reifenberg va admetre una davallada perquè «abans Andorra era molt més barata que els Alps, i ara ja no tant», a més, cal sumar-hi l'oferta molt econòmica, i que els hi queda més propera, dels països com Romania i Bulgària. Reifenberg, però, va assegurar que el seu objectiu és tornar a posar el Principat de moda també a l'hivern.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT