PUBLICITAT

La sortida d'Escaldes en direcció a la Massana disposarà d'un nou punt rodó

  • Es tracta d'una obra molt necessari ja que actualment els vehicles no poden canviar de sentit fins a la rotonda d'Anyós
23082011_rotonda
Estat dels treballs de la rotonda sobre la CG3 a la sortida d'Escaldes-Engordany. ANA / M. T.
La rotonda que s'està construint sobre la CG3 a la sortida d'Escaldes-Engordany estarà enllestida l'abril del 2012. Els treballs van al ritme previst després de l'ampliació del termini d'execució en gairebé un any provocada per la necessitat de refer la canalització de la xarxa de telecomunicacions. Segons Ramon Serra, tècnic de l'Àrea d'Obra Pública, es tracta d'un punt rodó que era molt necessari ja que actualment els vehicles no poden canviar de sentit fins a la rotonda d'Anyós. De fet, aquest tram comptarà ben aviat amb un altre punt de gir, el de la boca oest del túnel dels Dos Valires, i que es convertirà en la rotonda més gran del país.
La rotonda que s'està construint a la sortida d'Escaldes-Engordany en direcció la Massana es va adjudicar el maig del 2009 per un import de 3,5 milions d'euros, i a l'abril del 2011 va patir una ampliació del termini d'11,5 mesos, per la qual cosa l'obra no estarà enllestida fins l'abril de l'any vinent. Tal com ha explicat Ramon Serra, tècnic de l'Àrea d'Obra Pública, el motiu del retard ha estat la necessitat de refer la canalització d'Andorra Telecom que transcorre pel tram de carretera afectat per les obres, uns treballs que a l'inici no estaven previstos. A més, les obres també es van endarrerir perquè es va decidir aturar l'activitat durant el final de la temporada d'hivern per no entorpir la circulació, ja que els treballs de la canalització comportaven fer talls de trànsit.

Actualment, s'està executant la fase de col·locació de les estructures metàl·liques provisionals que sustentaran l'estructura metàl·lica definitiva que ha de donar forma a la rotonda. A continuació es procedirà al formigonat de l'estructura, que quedarà suspesa sobre el riu a uns 30 metres d'alçada. En un principi, les obres que queden pendents no han de comportar nous talls de circulació, tot i que és possible que s'hagi de modificar el trànsit quan es faci la part d'urbanisme i acabats. Un dels atractius de l'obra serà el seu disseny, ja que la direcció d'obra està a càrrec de l'empresa andorrana Suport juntament amb el despatx d'enginyeria Carlos Fernandez Casado de Madrid, responsable dels ponts de Madrid i París.

Aquesta nova infraestructura servirà, en un primer moment, per poder fer un canvi de sentit en sortir d'Escaldes-Engordany evitant desplaçar-se fins a la rotonda de Sispony. En un futur, el pla sectorial contempla que aquesta nova rotonda doni accés a una desviació cap a la zona del col·legi Sant Ermengol que evitaria que els vehicles que circulen en direcció a la Massana hagin de passar pel centre de la parròquia escaldenca. Es tracta però d'un projecte que no és prioritari pel govern actual i que ja no ho era per l'anterior.

Tot i això, es va optar per tirar endavant la rotonda perquè és de les úniques sortides de població del país que no disposava d'un punt rodó per permetre el canvi de sentit. Ben aviat, a més, aquest tram disposarà d'una nova rotonda a l'alçada del riu Montané, que donarà accés al túnel dels Dos Valires i es convertirà en la rotonda més gran d'Andorra.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT