PUBLICITAT

La compra d'aliments per internet suposa el 2% del negoci

  • Només dos establiments d'Andorra ofereixen el servei de botiga d'aliments virtual
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Captura de pantalla del web d'Escale Foto: ANA / N. M.

L'any 2001 es va oferir a Andorra el primer web de venda per Internet pel que fa als supermercats de la mà d'Escale. L'any següent, Pyrénées també va arribar al mercat virtual. Els primers anys l'adaptació va ser lenta, però el nivell de negoci ha anat creixent, i des d'ambdós comerços consideren que l'adaptació a les noves tecnologies, i les garanties de seguretat que s'ofereixen han fet augmentar les demandes per Internet. D'una banda, des d'Escale apuntaven que la crisi va fer que el nombre de vendes per Internet s'estabilitzés cap al 2009, tot i que en proporció van disminuir menys les vendes al web que les de la botiga. De l'altra banda, però, Pyrenées va notar un increment especialment en aquests darrers dos anys, que atribueixen a la implantació d'Internet a totes les llars, a l'ampliació de l'assortiment i a les millores de la seva pàgina web. Actualment, les compres pel web suposen l'1'7% del volum de negoci d'Escale i el 2% de Pyrenées.

El motiu principal de l'ús d'aquest nou sistema de compra és la comoditat i l'estalvi de temps. A més, els preus que s'aconsegueixen són exactament els mateixos que hi ha a la botiga, i el servei d'entrega a domicili és gratuït. La manca de temps, el clima poc agradable, i sobretot l'adaptació a les noves tecnologies són factors que afavoreixen aquest tipus de compra.

Noves Incorporacions / Per ara el mercat alimentari per Internet a Andorra està dividit entre aquests dos grans magatzems, però n'hi ha altres que tenen intenció d'introduir-se a aquest món. És el cas de Leclerc Hiper Andorra, que segons explica el seu director, Joan Josep Sant Nicolás, està preparant un sistema innovador per oferir un afegit a aquest tipus de negoci, «que pugui arribar a un tipus de client que ara no tenim captat». Qui també es planteja oferir aquest servei és Andorra 2000, tot i que el director de l'establiment, Antonio Miralles, assenyala que ho faran més «per donar el servei que per la quantitat de facturació que ens pot suposar».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT