PUBLICITAT

El Ral·li d'Andorra torna als orígens per al 40è aniversari

  • Serà 100% en asfalt , amb dos dies de competició i 88 quilòmetres cronometrats
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Un cotxe, a punt d'iniciar el tram del Coll d'Ordino del Ral·li del 2010. Foto: TONY LARA

El Ral·li d'Andorra, un clàssic de les curses del motor al Principat, està aquest any d'aniversari. Compleix 40 anys i l'Automòbil Club d'Andorra (ACA), l'entitat que li va donar vida, ha volgut fer un retorn als orígens per celebrar l'efemèrides.

Les variacions principals se centraran en el format de la competició i en el recorregut, que seran diferents a les darreres edicions. Així doncs el Ral·li d'Andorra, programat per al primer cap de setmana de setembre, serà 100% sobre asfalt i comptarà amb dos dies de competició. Hi hauran trams diürns i també nocturns per un recorregut encara no oficial que constarà de 88 quilòmetres cronometrats.

La festa començarà el dissabte 3 a les tres de la tarda, amb les verificacions al poble d'Ordino, des d'on sortirà el Ral·li a partir de les set.

La primera etapa tindrà 61,16 quilòmetres d'especial, amb tres passades a Ordino (13 quilòmetres cada una) i dues a la Rabassa (11 cada una). L'endemà, diumenge, el primer cotxe prendrà la sortida a les 9.30 hores amb dues especials per Anyós (zona inèdita de 6,88 quilòmetres) i Canillo, també amb dues passades (12,89 km cada una) per completar les nou especials que s'hauran de superar.

Destanquen del recorregut les pronunciades pujades i baixades, els forts viratges. Cal remarcar que la competició serà puntuable per al Campionat d'Andorra de velocitat i de regularitat, tant per a cotxes moderns com per a clàssics i s'espera una alta participació, ja que l'ACA és conscient del fort efecte de la crisi econòmica en el món del motor i ha decidit mantenir les tarifes del 2010.

CINC ANYS AMB PYRÉnÉES MOTORS / L'ACA ha tancat un acord amb Pyrénées Motors perquè aquest sigui el patrocinador principal de la prova pels pròxims cinc anys. Aquesta col·laboració garanteix la organització de la prova fins el 1016 i també la promoció dels vehicles BMW, una marca estretament arrelada a la tradició automobilística del país. L'altre patricinador de pes serà Ordino, una parròquia que acollirà el part tancat i la base de la cursa a més d'acollir tres especials, més les dues de Canillo que també es remeten a fer el Coll d'Ordino però a la inversa.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT