PUBLICITAT

D'Andorra a l'Aconcagua

  • Una empresa argentina utilitza els cims andorrans per la preparació física de grups que volen fer història
PEPA GALLEGO
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Manuel Bustelo, argentí resident al Principat i organitzador de l'ascenció. Foto: EL PERIÒDIC

Es tracta de superar reptes i desafiaments, físics i mentals. L'ascensió a l'Aconcagua no és cap broma. És el cim més alt fora de l'Himàlaia. S'ha d'estar preparat. Andorra és un bon escenari per fer l'entrenament. D'això se n'ha adonat un argentí resident al Principat que amb l'empresa amb seu a Argentina fa la promoció des d'aquí. ‘Aconcagua for groups' pretén oferir a grups de persones tota la preparació i logística per fer l'ascensió al pic més alt dels Andes. L'objectiu del grup ha de ser crear una història de la seva ascensió, per motius humanitaris o d'altra índole. Amb mercats potencials com l'escandinau, l'alemany i rus, l'empresa fa estades al Principat per fer la preparació física. L'andorrà és també un mercat a estudiar. Són moltes les empreses que busquen desafiaments com aquest per realitzar activitats de superació als treballadors. Tot i això aquesta iniciativa és vista com una promoció mediàtica d'alt nivell, mai millor dit.

Manuel Bustelo és un argentí afincat al Principat que va posar en marxa aquesta iniciativa empresarial el passat any. La promoció comercial d'aquesta aventura s'engega al Principat i el primer grup que ha fet aquesta ascensió, provinent de Bèlgica, ja va utilitzar els cims andorrans com la base de l'entrenament per després poder conquerir el cim de l'Aconcagua, el passat mes de desembre de l'any passat.

De les tres rutes que hi ha per ascendir a l'Aconcagua, la denominada normal, és la que es fa servir en aquest tipus d'expedició. Es tracta de pujar la cara nord-oest del pic. «Aquesta part no representa cap dificultat tècnica però és un desafiament físic i mental, perquè al ser tant alta i tenir molts vents freds i canvis de clima, s'ha d'estar preparat físicament i adaptar-se també mentalment per suportar les inclemències d'un clima extrem», va explicar Bustelo.

Ubicada a la part central i més alta dels Andes, és una muntanya visualment molt atractiva. Des del cim, i al ser el més alt d'aquesta serralada, «es pot veure tot, les glaceres i, fins i tot, en un dia clar es veu el pacífic xilè», va puntualitzar Bustelo.

El mercat al que va dirigit és l'escandinau, alemanys i rus «perquè no tenen cims tants alts als seus territoris», explica l'empresari. Tot i això, i més concretament l'expedició va destinada a grups que vulguin coronar l'Aconcagua i que ho facin «amb una intenció de crear una història amb la seva ascensió», va dir Bustelo. Finalitats humanitàries, per promoure qualsevol tipus de campanya amb objectius mediàtics i també organitzar campanyes de donacions de diners, són alguns dels motius que persegueixen els grups que sol·liciten aquest servei.

De fet el primer en fer-ho va ser al desembre de l'any passat, tot just a l'inici d'aquesta iniciativa empresarial. Es tractava d'un grup de 34 persones provinents de Bèlgica. Van pujar el cim de l'Aconcagua per promoure l'esport entre els asmàtics. L'expedició va estar subvencionada pel govern belga i altres empreses associades i laboratoris de fàrmacs per a l'asma. Per fer tot aquest documental, que va sortir publicat en al televisió pública belga, l'empresa ‘Aconcagua for groups' va aportar tot el suport logístic, així com l'organització, els telèfons, els panells solars les càmeres específics i els portadors de tot el material. Un milió de persones van seguir el documental emès al gener d'aquest any per la televisió belga. Un èxit comunicatiu que proporciona una ascensió d'aquest tipus i per una finalitat com aquesta.

ANDORRA PER ENTRENAR / Aquest grup va ser el primer en utilitzar els cims del Principat com a base del seu entrenament físic. Bustelo organitza estades a Andorra per als grups que vulguin fer l'ascensió de l'Aconcagua. Aquest entrenament pot tenir una durada d'un any o més. Amb estades al Principat, de diversos dies, Bustelo organitza diferents tipus d'excursions als cims andorrans amb el suport de guies de muntanya especialitzats d'Andorra.

«Es tracta d'utilitzar Andorra, per aquests països europeus que no disposen de muntanyes per poder entrenar-se i no tenen per tant aquesta experiència de muntanyencs», va manifestar Bustelo. La segona de les expedicions que té prevista aquesta empresa serà per al gener de l'any vinent. Aconcagua for groups ja té algunes demandes d'empreses de producció d'audiovisuals.

Tot i que el primer mercat potencial on s'ha dirigit aquesta nova empresa ha estat els països europeus amb poques muntanyes, reconeix que el Principat és també un objectiu a seguir tenint en compte que hi ha molts grups de muntanya que pel fet d'estimar aquest món vulguin tenir una experiència de més alt nivell. Per altra banda, l'ascensió a l'Aconcagua és també vista com un exercici de superació personal que actualment està tant de moda en la promoció d'activitats extraempresarials per grans empreses i entitats financeres.

MÉS DE 15 DIES/ L'expedició per un grup normal pot tenir una durada d'entre dues setmanes i 19 dies. És per aquest motiu que la preparació és tant important perquè durant aquest temps a més d'estar fent exercici físic diari també s'ha de tenir una preparació mental prèvia.

‘Aconcagua for groups' oferix un guia entre tres o quatre excursionistes, la qual cosa permet una seguretat alta en aquesta expedició ofertada per garantir la conquesta del cim per tot el grup en general. A més també aporta tot el material grupal, tendes, calentadors i carpes per preparar els menjadors en els campaments base.

Per poder ascendir a l'Aconcagua «cal tenir una preparació física i mental prèvia perquè es tracta d'un esport extrem en el qual s'han de minimitzar els factors perquè no sigui d'extrem”, explica Bustelo. Per tant, aquest especialista en la muntanya considera que com a mínim s'ha de tenir un coneixement de com moure's en la muntanya a més de tenir una bona condició aeròbica. «Mentalment s'ha de ser fort per complir un objectiu amb condicions que no sempre són favorables».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT