PUBLICITAT

El Govern pagarà un milió de euros per les fases 1 i 2 del vial de Sant Julià

  • Les parts que resten per acabar la nova variant manquen de projecte d'execució, que es farà l'any vinent
P. G.
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Vista de la variant de Sant Julià encara en obres i de la carretera general que creua el nucli urbà de la localitat. Foto: ÀLEX LARA

La continuïtat del vial de Sant Julià de Lòria que ha estat frenada per l'Executiu per la contenció econòmica que guardarà el pressupost de l'any vinent, hagués tingut un temps d'aturada d'obres igualment per la inexistència dels projectes d'execució de les fases 1 i 2 que resten. Per aquest motiu, tot i que des del Govern s'ha remarcat que aquesta obra quedarà aturada l'any vinent, sí que hi figurarà una partida d'un milió d'euros per als comptes del 2012 que costejarà aquests projectes d'execució.

El ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, va manifestar que en cas que les arques de l'estat estiguessin en disponibilitat de continuar aquesta obra, que el Govern considera prioritària, no «s'hagués pogut engegar perquè encara s'han d'acabar els projectes executius», va dir Alcobé.

Les mateixes fases 1 i 2 tenien un problema, que s'estava solucionat, amb els propietaris dels terrenys privats adjacents a la sortida del túnel de la Tàpia, perquè aquest s'havia de cobrir de material per rebaixar l'impacte ambiental i encara s'estava solucionant.

A més d'aquest milió d'euros que suposarà el cost dels projectes d'execució, l'Executiu haurà de destinar una partida més per l'habilitació d'una rotonda al costat de la plaça Laurèdia que distribuirà el trànsit procedent tant del vial nou com de la carretera actual. Aquesta adaptació provisional també tindrà altres modificacions a fer en els carrers cèntrics de Sant Julià, que encara estan pendents d'acordar entre el Comú i el Govern.

SENSE PROPOSTA DEL COMÚ /En aquest sentit, el ministre d'Economia i Territori va manifestar que des del Comú no s'ha rebut cap proposta alternativa i que ha estat el Govern el que s'ha assabentat de la postura del cònsol de Sant Julià de Lòria, Josep Pintat, de demanar un estudi de trànsit, a través de la premsa. Tot i això, Alcobé va manifestar que aquest estudi de mobilitat del trànsit ja estava previst i que estan a l'espera de rebre els resultats.

Des de l'Executiu es va plantejar al Comú lauredià, la proposta de restar la zona blava de l'Avinguda Francesc Cairat (entre la Plaça Laurèdia i el pont de Fontaneda) i habilitar un tercer carril reversible per donar més fluïdesa al trànsit. Així mateix, aquesta proposta recollia la possibilitat de donar més zones d'aparcament a la part de la carretera a partir de la Plaça Laurèdia però en sentit nord. A més un altre apunt aportat va ser la possibilitat de canviar d'invertir el sentit del carrer Verge de Canòlich. «Es tracta d'una proposta molt oberta subjecta a modificacions i alternatives, però no n'hem rebut cap per part del Comú», va explicar Alcobé.

Si finalment, i després de l'estudi de mobilitat, el Comú i el Govern es posen d'acord per fer aquests canvis provisionals, també suposarà un cost afegit, el d'aquestes obres provisionals, que es preveu se sumi al pressupost de l'any vinent. Un pressupost que esperen no sigui molt alt, ja que el Govern té la voluntat de què en el 2013 es puguin reprendre de nou les fases que manquen perquè aquesta és considerada «una obra prioritària que s'ha d'acabar».

Respecte a la resposta manifestada a aquest rotatiu del cònsol de Sant Julià de «tancar i encadenar el nou vial, mentre no hi hagi una solució clara que sigui la de continuar el vial», el ministre de Territori va explicar que l'obra «ha costat 50 milions d'euros i aquests s'han d'amortitzar i si part de l'obra està feta s'ha d'utilitzar», va contestar Alcobé. El ministre va afegir que està segur que aquest vial serà molt positiu per Andorra i per aquest motiu, s'acabarà de fer, i s'ha d'utilitzar.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT