PUBLICITAT

El Comú lauredià demana un estudi de com quedarà el trànsit

  • Pintat no accepta la proposta d'ampliar l'avinguda Francesc Cairat sense saber els efectes
P. G.
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Punt de la variant laurediana on finalitzen les fases 3 i 4 i que desemboca a la plaça Laurèdia. Foto: ÀLEX LARA

El Comú de Sant Julià de Lòria es nega a acceptar la proposta de l'Executiu de treure la zona blava per habilitar un carril més a l'avinguda Francesc Cairat, entre la plaça Laurèdia i l'entrada sud de la parròquia, perquè troba a faltar un estudi de trànsit que determini quins seran els fluxos de trànsit una vegada finalitzin les fases 3 i 4 de la variant laurediana a principis de l'any vinent. El cònsol de Sant Julià de Lòria, Josep Pintat, critica que aquesta obra qualificada «d'interès nacional» es vegi ara frenada (a l'altura de la plaça Laurèdia, al centre de la parròquia) en un punt que al seu parer distorsiona la finalitat per la qual es va construir aquest vial que és la de donar fluïdesa al trànsit. Pintat apunta, fins i tot, la solució de tancar l'obra fins que hi hagi continuïtat del vial i no fer ara una solució provisional que pugui desembocar en més conflictes de trànsit per al nucli urbà lauredià.

La proposta del Govern «comporta canvis a la plaça Laurèdia, que en un futur s'hauran de fer, però el que vam trobar a mancar molt específicament és un anàlisis acurat de quin ha de ser el flux del trànsit i, per tant, el posicionament estratègic, que juga aquest enllaç encara que sigui de forma eventual, amb totes les conseqüències i avantatges que pot portar a la parròquia», va explicar Pintat.

El Comú està a l'espera de poder veure l'estudi del mapa del flux de trànsit per analitzar amb més detall com es pot solucionar aquest problema. «Si això pot suposar un bloqueig, tal i com li vaig comentar al Govern, si en aquests moments no es veu en la capacitat d'acabar-ho, tal vegada el més senzill és posar una cadena i un cadenat i més endavant ja es vorà». Pintat opina que si les obres estan dissenyades amb una finalitat i unes condicions i aquestes canvien, el que generen són més conflictes . El cònsol tem que aquesta aturada d'obres suposi un desembarcament més gran de trànsit al centre de la parròquia.

El cònsol lauredià no entra en temes puntuals, com una rodona projectada en aquest punt, a l'estil de la del punt zero al vial de la Unió, que ha dissenyat el Govern. Pintat reclama un anàlisis en conjunt per veure els avantatges i inconvenients que pugui comportar. «En aquesta proposta inicial hi falta tot un plànol d'anàlisi que demostri quin serà el flux de trànsit tant des de la frontera espanyola fins a la Margineda amb les conseqüents entrades i sortides», va dir Pintat.

OBRA D'INTERÈS NACIONAL / El Comú de Sant Julià de Lòria ja va rebre de la mà del minsitre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, la decisió de l'Executiu de no contemplar en el pressupost del 2012 la continuació del Vial de Sant Julià. «No deixa de ser una paradoxa, com li vaig manifestar al ministre, perquè realment és una obra d'interès nacional, amb totes les connotacions de la paraula, perquè és el Govern el que la fa, per ser la primera infraestructura que tot el país fa per entrar i sortir, i dins aquesta connotació d'interès nacional, el Govern posa de manifest que és una de les seves màximes prioritats», va explicar Pintat.

Pintat critica que una obra com la del vial de Sant Julià no tingui continuïtat «quan en canvi d'altres obres, com la del túnel dels Dos Valires sí que es veuran acabades igual que la fase 3 i 4 del vial lauredià, però que també es poden considerar de macroinfraestructures i que tenen un cost per a l'estat d'entre 4 i 5 milions d'euros», va dir.

Pintat es queixa perquè no es pugui buscar una solució «per treure aquest concurs a licitació», va dir. El cònsol lauredià recorda que el vial de Sant Julià és una obra que s'ha fet amb el concepte de donar una major fluïdesa del trànsit d'aquest país amb un punt d'enllaç a la parròquia que és el punt de la plaça Laurèdia. Ara però, amb la decisió pronunciada per l'Executiu aquesta infraestructura no continua i queda aturada a la Plaça Laurèdia. Per aquest motiu, Pintat considera que la construcció del vial «deixa de tenir aquest sentit de fluïdesa del trànsit i ve a crear una zona conflictiva en aquest punt», va explicar Pintat.

Amb la crítica de que una obra proclamada d'interès nacional no tingui la seva continuïtat, el cònsol lauredià va més enllà. «Si realment és així, que obres tant necessàries i tant prioritàries com aquesta no es puguin tirar endavant, pot ser ens haurem de plantejar si l'estat està en fallida o si hi ha algunes altres qüestions que no es vulguin explicar», va concretar.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT