PUBLICITAT

Naturlàndia tanca el juliol amb un 5% més de facturació que el 2010

  • El Tobotronc continua com a principal pol d'atracció i les altres activitats guanyen pes
EL PERIÒDIC
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Dues visitants inicien el recorregut del Tobotronc. De fons, diferents turistes esperen el seu torn. Foto: TONY LARA

naturlàndia va fer ahir un primer balanç positiu del que porta d'estiu, ja que el mes de juliol va facturar entre un 5 i un 6% més que el mateix mes de l'any 2010, malgrat que la pluja de la darrera setmana va perjudicar l'afluència de visitants i el funcionament normal de les activitats. A banda del Tobotronc, que continua sent l'activitat que més atrau, n'hi ha d'altres que també estan funcionant molt bé, com la iniciació al golf, els inflables i llits elàstics, les passejades amb ponis, el paintball o la biatló en bicicleta, segons va explicar a l'ANA el director de Naturlàndia, Ricardo Masegosa.

Cada mes del 2010, la facturació de Naturlàndia s'ha incrementat lleugerament la respecte a l'any anterior, una tendencia que s'ha mantingut en el cas del mes de juliol, que a mitjans de la setmana passada ja va superar les xifres del juliol del 2010. Masegosa va voler ser una mica més prudent a l'hora de fer la previsió del mes d'agost, ja que el de l'any passat va ser “espectacular” i opina que serà complicat superar les xifres. A més, també va indicar que cal tenir en compte que “l'any passat va fer molt bon clima”.

Pel que fa a les activitats, el Tobotronc continua sent el principal pol d'atracció, tot i que va perdent pes en la facturació, en benefici de la resta d'activitats que es duen a terme al Camp Base i al Camp de Neu. Així, Masegosa va destacar que estan tenint molt bona acollida les novetats d'aquest estiu, com és el cas del Pràctic Golf i el circuit de biatló, que durant la temporada estiuenca es fa en bicicleta. També va esmentar l'èxit dels clàssics com les passejades en ponis, els inflables, i la principal atracció pels joves, el paintball, que enguany ha estrenat un segon circuit a la zona del camp de tir, complementant el que es troba a la muntanya.

el perfil dels visitants/La majoria dels clients de Naturlàndia són families procedents de Catalunya en un 85 o 90%, sobretot de l'àrea metropolitana de Barcelona. Masegosa va indicar que cada cop hi ha més públic andorrà, i d'altra banda, també es registren visitants procedents de la resta de l'estat espanyol, principalment de València, Balears, Madrid i Aragó. A més, durant el mes de juliol es va registrar un increment de turistes francesos, cosa que va sorprendre als responsables de Naturlàndia, ja que “fins ara costava que arribessin fins a Sant Julià de Lòria”.

El director de l'ecoparc va lamentar que un dels inconvenients és que un elevat volum de visitants es concentra al mes d'agost, posant com a exemple que la xifra de viatges del Tobotronc és més del doble de la que es registra al juliol. Per aquest motiu, va reiterar que el repte és aconseguir desestacionalitzar el producte, treballant a la primavera i la tardor amb el públic escolar, d'empreses i de la tercera edat. Mentrestant, aquest estiu s'ha efectuat el trasllat de les taquilles a l'aire lliure per fer més còmode el temps d'espera.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT