PUBLICITAT

Treball en equip, sinònim d'èxit

  • El joc col·lectiu va donar el títol europeu a la selecció femenina sub-16
R. M. S.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
A dalt, Guri entra a cistella, a la dreta la selecció celebra el triomf, i a sota, amb la bandera andorrana Foto: TONY LARA

El seleccionador Manel Sánchez va dir en acabar la final que Andorra va vèncer a Xipre el passat dissabte, que l'èxit era col·lectiu. No volia destacar ningú, tot i que a la vista de tothom hi va haver almenys una, la pivot Claudia Guri, que s'ho va merèixer –MVP del torneig–, perquè volia mantenir l'equilibri que es necessita per aconseguir triomfs. És la filosofia que inculquen el seleccionador absolut, Jaume Tomàs, i tota la resta de tècnics de la Federació Andorrana de Bàsquet que lluiten per fer créixer aquest esport al Principat.

En realitat, el treball en equip ha estat la clau del bloc de dotze jugadores de les quals gairebé la meitat estan fins i tot per sota dels 16 anys. És a dir, que encara tenen temps per formar-se en cadets. Guri va destacar –màxima anotador del torneig amb 23,8 punts de mitjana per partit; millor rebotejadora amb 20 rebots– com ho van fer també Marta Aguilera i Cristina Andres, totes dues juntament amb Guri en el cinc inicial del torneig, i totes dues amb 3,8 assistències per duel, els millors registres de tota la competició. Però al darrere, segons destaca el tècnic Sánchez, hi ha un grup de jugadores, molt joves totes –tant que no se les permet parlar amb la premsa per preservar-les– que apunten maneres en l'esport de la cistella. Les sènior tenen relleu, i a sota de les sub-16 es treballa per tenir-ne també. El treball és global, de la FAB en els despatxos, del tècnics amb les joves, i de les jugadores a la pista.

Així que la victòria del passat dissabte, campiones d'Europa C, no és més que un altre fruit a la bona feina. Manel Fernández, president del bàsquet nacional, estava més que satisfet. En acabar la final va anar a felicitar-les, però elles estaven ja celebrant-ho, en grup, totes juntes.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT