PUBLICITAT

L'anàlisi de Peñarroya

  • Després de l'or europeu amb la sub-20 espanyola, el tècnic fa una primera valoració del River que es construeix
R. M. S.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Peñarroya acaba de guanyar l'or de l'Eurobasket sub-20 i ja té el cap en el projecte del River 2011-2012. Foto: ÀLEX LARA

Joan Peñarroya no té vacances. Un dia després d'aconseguir la medalla d'or amb la selecció espanyola sub-20, combinat amb el que ha format part en el cos tècnic que dirigia Juan Antonio Orenga, ja pensa en el BC River Andorra que està en procés de formació. Després de passar setmanes amb la sensació europea, Nikola Mirotic –«un súper classe, el millor jugador de la seva edat i de l'Europeu, amb molta diferència; diria que mai he vist un noi amb la seva edat que tingui el domini del joc que té ell», diu Peñarroya–, i involucrat en el futur de la sub-20, ara analitza per a EL PERIÒDIC els moviments del mercat, les altes i les baixes del River.

BAVOSI, PRIMER FITXATGE: «Pren bones decisions al màxim nivell»

Fede Bavosi, fins ara base del Promobys Tíjola, ha estat el primer fitxatge del River. «És capaç de moltes coses, les estadístiques són molt correctes però sobretot m’agrada la seva capacitat de prendre decisions en partits del màxim nivell», diu Peñarroya, que destaca del jugador amb passaport italià el seu treball defensiu i el seu lideratge dins de l’equip.

LA RENOVACIÓ MÉS DURA: «Jon i Bavosi, directors amb lideratge»

Peñarroya volia Jon Santamaria per la seva qualitat defensiva, però també perquè «encaixa en la manera de portar l’equip, en el dia a dia i en pista». La renovació ha estat complicada, però ja és efectiva. El tècnic està content amb els dos bases «perquè són directors amb lideratge».

TRES SÓN MULTITUD: De Zamora: «L’equip necessitava un canvi»

De les quatre sortides oficials de l’equip –James Holmes, Justin Howard, Rob Johnson i Néstor Zamora–, la del català ha estat la més dura de prendre. L’entrenador agraeix el treball de Zamora –«estic molt content amb el seu comportament», afirma l’entrenador–, però creu que li havia arribat l’hora: «L’equip necessitava un canvi».

LES PRIORITATS: Ros, en la recambra; els pivots van primer

Una renovació que sembla més un stand by per deixar fer és la d’Àlex Piru Ros. El tècnic assegura sobre l’aler català: «Jo respecto molt el seu treball i m’agrada molt el seu joc», però hi ha un però: «A dia d’avui, amb el pressupost que tenim i les condicions que hi han, ens basem sobretot en el joc interior». Això és que Ros ha d’esperar o buscar-se la vida, i que sota cistella ara no hi han de pivots. Però Peñarroya demana calma: «Hem d’estar tranquils, tot i que  no podrem fer com l’any passat amb els pivots que teníem».

GENT DE la CASA: Marín seguirà de capità i el Sedis espera Casals

L’andorrà Dani Marín va confirmar ahir al River que accepta la renovació amb el primer equip, on serà el capità. Joan Peñarroya està content: «Si no m’agradés el seu joc, no voldria que continués, i vull que hi sigui perquè ens ha aportat moltes coses». La continuïtat que es manté en dubte és la del pivot Rafa Casals. «És una opció més que tenim», diu el tècnic, que vol primer tancar fitxatges en aquesta posició. Si no, el Sedis ja fa dies que l’espera.

COMPRENSIU: «Ha entés la situació i ha demostrat interès»

Pablo Sánchez ha renovat pel River amb la certesa que a Andorra és volgut. L’entrenador català diu que el càntabre «es va integrar molt bé a la dinàmica de l’equip», però també considera que s’ha de valorar el fet que demostrés «moltes ganes per continuar». «Ha entés la situació».

FONAMENTAL: «A Matalí el vull, però la situació és difícil»

El futur de Matalí està, de fet, en les mans del jugador. La renovació –a la baixa, com totes– la té, però ha de dir que sí o no. «Té contracte, però sabem que estem en una situació molt difícil que no ens esperàvem fa dos anys», diu sobre l’ala-pivot un Joan Peñarroya que assumeix que en el català té el màxim interés: «El vull, és clar que el vull».

 

Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT