PUBLICITAT

Sense problema per anar fora els nuclis poblats

  • Els propietaris de discoteques prefereixen ser a les afores i allargar l'horari
E. O. G.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Interior d'una discoteca Foto: EL PERIÒDIC

Els propietaris de discoteques i sales de ball «no veuen problema» en el fet que aquests locals només es puguin obrir als afores dels nuclis poblats. «La convivència de les discoteques amb els nuclis és complicada», va comentar el president de l'Associació de Locals Nocturns, Joel Orobitg, que va assegurar que el reglament aprovat pel Comú d'Escaldes-Engordany el passat dijous «no és una novetat».

Orobitg va assegurar que amb l'entrada en vigor dels diferents plans d'ordenament urbanístic «ja era inviable fer una discoteca» en centres urbans, ja que la majoria de parròquies tenen aprovades, juntament amb els respectius POUP, normatives que disposen l'obligatorietat de tenir un aparcament propi adient a l'aforament el local, i que el fet d'haver d'estar a un mínim de 100 metres d'edificis d'habitatges en el cas d'Escaldes-Engordany tampoc suposarà «cap problema».

Des de l'associació s'entén que la convivència «és complicada», i més si es vol poder obrir fins més entrada la matinada, que és en el que s'està treballant mantenint reunions amb l'Executiu. L'entitat busca tenir un horari més llarg i guanyar també en «potencial i oferta». Per això, asseguren, «tendirem a anar a l'extraradi».

Consideren que 100 metres no és una distància insalvable, i que «s'hi pot anar caminant». Així, no pateixen per una davallada de la clientela ni perquè aquesta s'hi desplaci amb cotxes. Això sí, parlant de discoteques i sales de ball. La norma generaria més conflicte si les mesures també afectessin als pubs i bars musicals.

SENSE EFECTES RETROACTIUS / Cal recordar que l'ordinació aprovada en la darrera sessió del Comú d'Escaldes-Engordany només és d'aplicació per a l'obertura de noves discoteques o sales de ball, i la que ja hi ha a la parròquia no es veurà afectada fins que el local canviï de propietari.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT