PUBLICITAT

La gestió d'Espot i Port Ainé serà independent

  • Ferrocarrils ha adquirit les dues estacions per 16 milions d'euros
EL PERIÒDIC
SORT

Periodic
Vista d'uns remuntadors de l'estació d'Espo Foto: ACN

el secretari del Govern català, Germà Gordó, va assegurar ahir en roda de premsa que amb la compra de les estacions d'esquí d'Espot i Port Ainé per part de Ferrocarrils es garanteix la continuïtat d'aquests dos complexos de neu que pel Pallars són una eina de dinamització econòmica. Aquesta adquisició es va xifrar en 16 milions d'euros, una compra que segons el secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, té «efecte zero pel Govern de la Generalitat» i només es tracta d'un «canvi de titularitat». Ferrocarrils crearà una societat independent per gestionar aquestes dues estacions i en farà una comercialització conjunta que podria passar per un forfet comú de les quatre estacions.

Amb aquestes dues noves estacions, que se sumen a la de La Molina i la Vall de Núria, Ferrocarrils amplia fins a quatre la seva oferta de dominis esquiables. Pel que fa a la gestió d'Espot i Port Ainé serà independent de Núria i La Molina i es vehicularà a través d'una societat de nova creació.

Enric Ticó, president de Ferrocarrils, va explicar que al marge de FGC Turisme i Muntanya, Ferrocarrils crearà una nova societat per gestionar exclusivament Espot i Port Ainé que integrarà la prestació, l'explotació i la comercialització dels seus serveis. Ticó va afegir que FGC vol aplicar un model de gestió que tingui en compte aquesta implicació de l'activació econòmica de la zona i va parlar d'un sistema de funcionar que tindrà una relació molt directa amb els ajuntaments i amb el sector privat. Ticó es va mostrar partidari d'una col·laboració público-privada.

Pel que fa a les inversions i polítiques futures a fer les definirà el Pla Estratègic que ja s'està elaborant i es preveu tenir-lo enllestit el 31 d'octubre. El que està bastant clar és que la marca comercial seguirà sent Gran Pallars.

Turisme tot l'any / El secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, va explicar que el que convé ara és posar l'estació en ordre, donar una bona gestió als dos complexos i fer una molt bona promoció tant a l'hivern com a l'estiu. Al Pallars es vol aplicar un model similar al de la Vall de Núria on la seva activitat es desenvolupa durant tot l'any com a centre de destí turístic, informa l'ACN.

Els gestors actuals d'Espot i Port Ainé són la societat Gran Pallars formada per un conglomerat d'ajuntaments i empresaris, dels quals la família andorrana Viladomat disposa del 50% de les accions. Aquesta societat encara té la concessió de la gestió d'aquestes dos estacions per un període d'uns dos anys, motiu pel qual caldrà parlar amb ells per veure en la situació que queden dins de la nova societat. Per tant, la gestió estarà condicionada per la subrogació del contracte existent entre Gran Pallars i l'Institut Català de Finances. El que tenen clar és que el responsable màxim de la gestió a partir d'ara serà Ferrocarrils.

Pràcticament tots els alcaldes de la comarca van assistir a la presentació del model de gestió que Ferrocarrils. La majoria van valorar positivament aquest canvi de titularitat argumentant que Ferrocarrils té una dilatada trajectòria en la gestió d'aquest tipus de complexos.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT