PUBLICITAT

Els túnels de Ràdio Andorra funcionaran a la tardor

  • Els treballs van al ritme previst i tindran un cost de 7,6 milions d'euros
EL PERIÒDIC
ENCAMP

Periodic
Vista de les obres de la carretera general 2 i de Ràdio Andorra, ahir Foto: ÀLEX LARA

L a perillosa corba de la carretera general 2 (CG2) a l'alçada de l'edifici de Ràdio Andorra deixarà d'existir a partir de l'octubre o novembre d'aquest any, quan entri en funcionament el nou tram de carretera. L'obra consisteix en dos falsos túnels, que permetran desdoblar els dos sentits de circulació i que el traçat de la carretera sigui recte fins a enllaçar amb la rotonda de l'entrada sud d'Encamp. Els treballs van iniciar-se a finals d'estiu del 2009 i tenen un cost de 7,6 milions d'euros.

L'objectiu és eliminar un revolt que és perillós tan pels vehicles que hi circulen com pels vianants. De moment els treballs van al ritme previst i no hi ha res que faci pensar que l'obra no pugui estar enllestida en el termini estipulat, tal com va explicar a l'ANA Josep Maria Huertas, tècnic del Ministeri d'Economia i Territori.

Un dels dos túnels estarà destinat als vehicles que vagin en direcció a Encamp i tindrà una longitud de 182 metres; l'altre serà pels que circulin en direcció a Andorra la Vella i farà 160 metres.

UN LLARG PROCÉS / Per dur a terme els treballs, es van haver d'excavar uns 125.000 metres cúbics de terreny, i un cop construïdes les estructures dels túnels artificials, ara és el torn de procedir a recobrir-los amb la mateixa terra, que actualment es troba dipositada en uns terrenys al costat del revolt, mentre que el material sobrant ja ha estat traslladat a l'abocador. Del buidatge de terres i de la construcció de dos túnels amb dos carrils d'anada i tornada, respectivament, se'n va encarregar l'UTE, formada per Treballs Públics Armengol i per Montané. Un altre dels treballs pendents són les instal·lacions i la urbanització de l'interior dels túnels, que permetran separar els dos sentits de circulació i oferiran dos carrils per a cada sentit.

Huertas va indicar que el traçat actual de la carretera es mantindrà com a vial per permetre l'accés a les propietats que s'hi troben. Les obres també han obligat a modificar el camí que dóna accés a l'edifici de Ràdio Andorra, que quedarà desplaçat uns metres cap a l'actual carretera.

Quan s'acabin les obres està previst que es es restitueixi l'entorn de l'edifici de Ràdio Andorra al seu estat original. L'immoble forma part de l'Inventari General del Patrimoni i després de la seva rehabilitació integral encara no s'ha decidit quin ús se'n farà. L'únic està clar és que es destinarà a l'ús públic.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT