PUBLICITAT

225.000 euros per patrocinar la Vuelta a Espanya

  • La marca Andorra serà present en el darrer quilòmetre de cada etapa
ÈLIA ORTS GARRI
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Javier Guillén, Francesc Camp i Pablo López presenten, ahir, els detalls de l'acord de patrocini. Foto: ÀLEX LARA

Andorra continua vinculada a la Vuelta a Espanya, tot i que en aquesta edició la cursa ciclista ni s'apropa al país. El Govern ha decidit destinar 225.000 euros al patrocini d'aquesta competició, a canvi de ser present al llarg, sobretot, del darrer quilòmetre de cada una de les 21 etapes. De fet, l'arc que indicarà l'inici d'aquest tram final tindrà els colors i la forma del logotip d'Andorra, i també s'alternaran tanques publicitàries del país i de l'adreça web www.andorra.es, informació que també sortirà sobreimpresa en la retransmissió televisada de la competició. A més, un vehicle retolat d'Andorra formarà part de la caravana publicitària i hi haurà un estand al village de sortida de cada etapa. És la primera vegada en la història d'aquesta prova ciclista que «hi haurà presència de la marca Andorra a les 21 etapes», i que s'opta per aquest tipus de patrocini, segons va comentar el ministre de Turisme, Francesc Camp. Aquesta és una vinculació «important» i buscada tant per l'organització de la prova com per Andorra, segons van reconèixer tant Camp, com el director general de la Vuelta, Javier Guillén. Per Andorra per la important presència als mitjans que tindrà els dies que es celebri la competició. Per l'organització, perquè el patrocini d'un país com Andorra «aporta qualitat a la Vuelta» i un «reconeixement major», ja que no cal explicar-lo.

Dels 225.000 euros, 190.000 responen al patrocini estricte de la Vuelta, mentre que els altres 35.000 es justifiquen pel marxandatge que s'anirà repartint tant des de la caravana publicitària –que anuncia l'arribada dels ciclistes– com del village, així com per sufragar les despeses d'allotjament i dietes de les persones responsables del vehicle i de l'estand. Així ho va explicar el ministre de Turisme, que va comentar que la inversió és similar a la que es fa perquè la prova ciclista passi per territori andorrà.

POSICIONAR LA MARCA / El principal objectiu perseguit amb el patrocini de la Vuelta és el de «reforçar la marca Andorra en destinacions on actualment hi ha menys notorietat», en paraules de Camp. Així, el ministre titular de Turisme va argumentar que la competició espanyola té «cada vegada més presència i audiència internacional», més enllà d'Espanya, i arriba a França, Holanda, Bèlgica, entre d'altres, «que alhora són països mercats objectius d'Andorra».

La Vuelta es retransmet a 160 països dels cinc continents, segons va afirmar el director general de la competició, que va xifrar l'audiència mitjana de les etapes entre els 80 i els 90 milions d'espectadors, als que s'han de sumar els seguidors de la prova per internet. Seguint aquest fil argumental, el director comercial de la prova ciclista, Pablo López, va insistir en la idea que aquesta audiència va creixent a mesura que s'apropa el final de l'etapa, i va opinar que el darrer quilòmetre és «el minut d'or, el més seguit». El director comercial de la Vuelta va informar, també, que pel contracte de patrocini es garanteixen un mínim de 500 segons de presència televisiva d'Andorra, el logotip durant 23 dies a les pàgines del diari oficial de la competició i també al web de la prova, amb el link corresponent.

Tot i que serà difícil comprovar el retorn de la inversió, els responsables de la competició ciclista es comprometen a trametre un estudi concret dels impactes d'Andorra al llarg de la prova: el minutatge de televisió i audiència, la presència a través de mitjans escrits, ràdios, web, etcètera.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT