PUBLICITAT

La 'Braderie' del Pas s'erigeix com a model a seguir per fer front a la crisi

  • Alcobé anuncia mesures per embellir la localitat i assegura que traslladaran el projecte de peatonalització a Meritxell
CLARA GARNICA
ENCAMP

Periodic
Visitants passegen pels estands trets al carrer pels comerciants, ahir al carrer Major del Pas de la Casa. Foto: TONY LARA

fa prop d'un any ni tan sols existien. La Iniciativa Publicitària va néixer l'estiu passat amb la voluntat d'unir esforços per sortir del forat de la crisi i millorar la publicitat del Pas de la Casa. Un any després, 150 afiliats van aconseguir ahir omplir els carrers de la localitat de compradors, disposats a obtenir productes a preus rebaixats dins la celebració del Mercat de les Oportunitats (o Braderie). L'èxit va ser reconegut pels comerciants, pel Comú d'Encamp i pel propi Govern, que va fer acte de presència ahir a la tarda a través del ministre d'Economia i Ordenament del Territori, Jordí Alcobé, i el de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp. Totes les parts van celebrar la iniciativa impulsada pels privats i van posar-la com a model a seguir, traslladable a la resta del Principat com a exemple per parlar de tu a tu a la crisi.

Exemple per haver aconseguit «la col·laboració» de tots els empresaris, va manifestar Camp. I exemple també pel tancament dels carrers a la circulació rodada, oferint així «una compra tranquil·la», va exposar Alcobé. El ministre d'Economia i Territori va assegurar que aquesta peatonalització és plenament exportable a d'altres zones del país, com és el cas de l'eix comercial de Meritxell i Carlemany. En aquest sentit va demanar menys «proves pilot» i avançar cap a «proves definitives, perquè «els cotxes han d'estar al pàrquing». Alcobé va assegurar que cara la tardor començaran a treballar per fer de Meritxell i Carlemany zones exclusives de vianants cara «l'hivern o l'estiu vinent». Prop seu, el president de la Cambra de Comerç i principal defensor d'aquesta mesura, Marc Pantebre, va rebre aquestes paraules amb satisfacció.

eliminació de l'antiga duana / D'altra banda, Alcobé va assegurar que els plans de turisme del Govern tindran molt en compte el Pas de la Casa i va anunciar un pla d'embelliment de la localitat. Aquesta se centrarà especialment en millorar l'entrada del Pas venint de França, amb més senyalització, així com prendre accions per eliminar «l'edifici en ruïnes» que es troba en territori francès, corresponent a l'antiga duana de la Bartra. Alcobé va reconèixer que l'entrada al país es veu «bastant deixada» i va assegurar que iniciaran contactes amb les autoritats franceses perquè arreglin l'edifici, l'enderroquin o el tapin amb tanques publicitàries.

Aquesta ha estat una demanda històrica del cònsol encampadà, Miquel Alís. El mandatari va mostrar-se «molt content» per l'èxit de la Braderie, tot i que va posar un però al comportament dels comerciants. Alìs va lamentar haver vist «coses que no m'han acabat d'agradar, perquè alguns comerços han tret a la venda productes antics i no podem estar venent rellotges de fa 15 anys». El cònsol va defensar que les botigues del Pas «venen productes de qualitat».

Aquest és un dels aspectes que va tractar amb els representants de la Iniciativa Publicitària, i que caldrà canviar cara futures edicions. També s'estudiarà l'opció de poder portar carrets de la compra de les grans superfícies comercials als pàrquings de la localitat, tenint en compte les crítiques rebudes per aquesta tipologia de comerciants.

Tant Alís com el portaveu de la Iniciativa, Jean-Jaques Carrié, van mostrar-se convençuts en mantenir viu el projecte, repetir-lo l'any vinent o «dues, tres o quatre vegades més durant l'any», va animar-se Carrié. Això sí, el portaveu dels empresaris del Pas va reconèixer que abans caldran diners. Aquests han d'arribar d'entre els propis comerciants, ampliant el nombre d'afiliats. «Avui hem demostrat que es poden fer coses bones al Pas, som 150 però volem aspirar a tota la localitat, a ser 250 afiliats», va manifestar Carrié. L'altra part de les ajudes han d'arribar de mans de les administracions, el Comú i també el Govern, va sol·licitar el comerciant. Per part comunal, Alís va mantenir el seu compromís de seguir finançant almenys el 25% del cost de la Braderie. Per part del Govern, Camp va plantejar l'opció de les ajudes econòmiques, però també «amb el què sabem fer, comunicant l'oferta».

I és que el gran nombre de visitants que ahir, sobretot durant el matí, van passejar pels carrers del Pas demostren l'èxit de la iniciativa. Fabrice Dupre, de la botiga d'esports Wapiti, va assegurar que la comunicació «ha estat molt bona i que els compradors estaven molt contents». També la seva caixa, va assegurar. Josep Sampere, propietari d'un supermercat, també va manifestar que havien notat «un increment de les vendes respecte a l'any passat». Sampere es va queixar, però, de la campanya de comunicació realitzada per alguns mitjans francesos, que ahir anunciaven llargues cues i problemes per arribar fins al Pas. Carrié va reconèixer que cadascú «mira pels seus interessos» i que per aquest motiu ahir va convidar a representants de la Duana de Porta, mitjans de comunicació francesos i alcaldes de localitats properes del país gal.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT