PUBLICITAT

La mala atenció, principal causa de les queixes dels turistes

  • En set mesos el servei que substitueix l'ACU gestiona 290 atencions
P. G.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Uns turistes mirant els productes a un aparador d'un establiment comercial. Foto: TONY LARA

Si el comerç i el sector turístic a Andorra es ven com el producte estrella aquest haurà de millorar perquè els turistes tornin al Principat. La mala atenció i tracte rebut deficient i els preus disconformes són els principals motius de les reclamacions dels consumidors (clients i turistes). Així ho assenyala l'informe sobre les dades relatives a les consultes i reclamacions que ha atès el Servei d'Atenció al Consumidor del Govern, que substitueix l'Associació de Consumidors i Usuaris (ACU) que va desaparèixer a finals de l'any passat, i al què ha tingut accés aquest rotatiu.

En total, han estat 290 atencions a les que ha hagut de fer front aquest servei de l'Administració des del 15 de novembre de l'any passat fins el passat 15 de juny. D'aquestes 290, 133 van ser consultes al servei per demanar algun tipus d'informació i es van realitzar per via telefònica, correu electrònic o presencialment.

157 RECLAMACIONS i 8 expedients /La resta, 157 atencions, van ser reclamacions que es van registrar en aquest departament de les quals s'han solucionat 112; 32 estan en tramitació; 9 no van ser acceptades (per tractar-se de qüestions relacionades amb preus, canvis de productes improcedents o negocis entre particulars, entre d'altres); 4 han estat arxivades i 8 van ser reclamacions de propostes d'expedients sancionadors. Aquests expedients s'han gestionat per causes com publicitat enganyosa, llistes de preus als bars i també per manca d'informació al consumidor. Les agències de viatge són el sector que més expedients s'han obert.

Venda al detall i la reparació de productes d'electrònica així com el sector de l'esquí, són els àmbits que reben més queixes per part dels consumidors. En concret 36 han estat les reclaamcions en el primer sector i 35 en l'esquí, amb reclamacions relacionades amb les estacions i també els lloguers de material esportiu.

Els sectors que segueixen en aquest rànquing negatiu són el de la restauració i l'hoteleria (per preus, servei i tracte rebut) i el de l'habitatge (pel contingut dels contractes de lloguer). En concret cadascun d'ells ha tingut en aquests set mesos 15 queixes formals registrades a l'administració.

Altres vendes al detall en farmàcies i del sector de la moda i mobles, han tingut una desena de queixes. Li segueixen en reclamacions, el sector de la venda i la reparació de vehicles i el financer (per queixes sobre contractes i comissions). El comerç electrònic també ha rebut cinc reclamacions al departament del Govern.

Finalment, pel que fa a l'autoria de les reclamacions val a dir que la majoria dels qui presenten les queixes són turistes i visitants davant dels residents o andorrans, en concret 84 sobre 73, respectivament.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT