PUBLICITAT

L'AAVA estudia cobrar per avançat als clients per lluitar contra internet

  • L'associació lamenta que alguns clients els utilitzin per trobar viatges més econòmics que després compren a la xarxa
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Pablo explica la situació del sector a EL PERIÒDIC, a l'agència de viatges on treballa Foto: TONY LARA

L' es agències de viatges del país han patit els darrers anys l'ascens d'un important competidor: internet. El fet que cada vegada més els clients optin per contractar les seves vacances a la xarxa, tenint en compte el nombre elevat d'ofertes que s'hi poden trobar, ha afectat el negoci del sector. Però en alguns casos la problemàtica ha anat més enllà. L'Associació d'Agències de Viatges d'Andorra (AAVA) està constatant com una part dels clients els utilitzen per demanar pressupostos i trobar les millors ofertes. Una informació que després utilitzen per comprar les seves vacances per internet. Arribats a aquest punt, l'associació estudia cobrar als clients que entren als seus establiments per demanar informació i pressupostos.

Es tractaria d'una quota que després retornarien en cas que finalment contractessin el viatge a través de l'agència. Aquesta quota, en canvi, no s'abonaria si el client no tornés a l'establiment per contractar el viatge sol·licitat. Aquest darrer cas s'està donant freqüentment. La vicepresidenta de l'AAVA i responsable de les agències emissores, Christiane Pablo, va explicar que en aquestes situacions «nosaltres fem la feina bruta, la recerca del producte el més barat possible; els fem la feina perquè després comprin directament a internet». La quota a pagar podria ser d'uns 20 o 30 euros, similar a la que han hagut d'aplicar les agències per la gestió dels visats i permisos per poder entrar al país. Una feina que cada vegada més gestionen des de les agències de viatges, va explicar Pablo.

L'AAVA accepta la competència que els fa internet, que a ha comportat que treballin el doble que abans, però «amb menys beneficis», va informar Pablo. El que no accepten és que se'ls utilitzi per facilitar la tasca de compra a la xarxa. «Molts associats estan avorrits de donar tanta informació que després no dóna profit», va lamentar Pablo, i més «sabent que ja no faràs la venda». La vicepresidenta va recordar que les agències de viatges «no som una oficina de turisme». Pablo va assegurar que des de els establiments «informem al màxim, però per conduir una venda».

Contractar al principat / A més d'aquesta problemàtica, el sector també reclama que s'aposti més per les agències de viatges del país. Pablo va lamentar que hi hagi institucions i empreses amb poder que «contractin a fora». Des de l'associació exposen els beneficis de concretar les vacances i els viatges empresarials a les agències andorranes: «Som de proximitat, coneixem els clients», va exposar Pablo. A més, el cara a cara amb ells permet «definir més fàcilment què és el que realment volen» i la qualitat del viatge que estan buscant, «el contacte directe amb la clientela té un valor afegit que ni internet ni anar a comprar a fora ho pot compensar», va afegir la vicepresidenta.

En aquest sentit, l'AAVA va lamentar que el pack del Carnet Jove ofereixi descomptes per contractar les vacances a una agència de viatges que no és d'Andorra. «Hem col·laborat amb tot el que hem pogut amb el Carnet Jove i ara la propaganda de l'agència de fora», va criticar Pablo.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT