PUBLICITAT

Llovera treu profit de l'opció super-ral·li i acaba vuitè a Grècia

  • El pilot d'Abarth obté el 24è lloc de 35 participants en l'?scratch' i tindrà un mes de descans fins la pròxima cita
EL PERIÒDIC
LOUTRAKI

Periodic
Llovera, davant l'Abarth, saluda l'afició en el centre neuràlgic del ral·li Acròpolis de Grècia, ahir després d'acabar la tercera i última jornada Foto: FOTOESPORT

Albert Llovera i el seu copilot Diego Vallejo (Abarth Gran Punt S2000) van fer valer la opció super-ral·li que els permetia continuar en competició malgrat l'abandó de dissabte –això sí, amb una severa penalització de cinc minuts respecte del pitjor temps en cada especial que no ha completat– i ahir van poder arribar a la meta en la vuitena posició i última posició de la classificació final del Campionat del Món S2000 (S-WRC) que ha guanyat l'equip finlandès de Skoda, Hanninen-Markkula, que han superat de manera clara tots els seus rivals al parc tancat de Loutraki.

A més el mediàtic pilot andorrà va finalitzar en la 24a posició de l'‘scratch', que va comptar amb 35 participants arribats a meta, en un ral·li que finalment va acabar guanyant el francès Sébastien Ogier, després d'una dura batalla de tres dies amb el seu compatriota Sebástien Loeb.

Malgrat tots els problemes que ha hagut de superar, el pilot d'Abarth ha aconseguit, a la tercera participació, la seva millor classificació en l'Acropolis en la seva tercera participació, Enrera queden els anys 2001 i 2002, als quals no va aconseguir superar la primera etapa.

«Estem satisfets d'haver pogut arribar al podi de final de carrera», va assegurar Llovera. «Ha estat una altra edició molt dura per diverses raons: traçat, calor i els problemes en la direcció que per sort, en aquesta ocasió, hem pogut solucionar. Hem aconseguit l'objectiu que ens havíem plantejat: seguir sumant punts. També és cert que haguéssim preferit no haver d'acollir-nos a l'opció del super-ral·li, però aquí estem i pensem celebrar-ho».

Sobre l'estratègia a seguir en la jornada d'ahir va variar-la per no acabar com dissabte amb la bieleta de direcció: «Hem sortit amb la intenció de forçar una mica el ritme, però aviat ens hem adonat que teníem molt a perdre, que podíem tenir una altra sortida de pista i que poc podíem millorar en la classificació». Així que, per una vegada, va aparcar l'agressivitat per poder creuar la línia d'arribada: «Avui les pistes per on discorria la prova estaven molt trencades i amb molta pedra solta, les pitjors del ral·li al meu entendre».

El Campionat del Món S2000 tindrà una aturada d'un mes per a l'andorrà i es reprendrà l'última setmana de juliol en un altre terreny mític del calendari: Finlàndia. Jyvaskila tornarà a ser el centre neuràlgic del ral·li, però en aquesta edició les especials estaran situades, en zones diferents a les habituals.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT