PUBLICITAT

L'aeròdrom de la Seu obtindrà el permís per fer vols comercials l'any vinent

  • Un any després de reobrir-se s'han realitzat 1.751 vols i la previsió és créixer amb la instal·lació d'hangars
CLARA GARNICA
MONTFERRER

Periodic
Dos pilots baixen d'una de les avionetes, ahir a l'aeròdrom de la Seu d'Urgell Foto: TONY LARA

Un any després de la seva reobertura, l'aeròdrom Pirineus-la Seu d'Urgell comença a consolidar-se com una infraestructura òptima pels amants de les avionetes i dels vols de curta distància. Passats els primers 365 dies, però, la instal·lació vol anar més enllà, créixer i ampliar el nombre de freqüències. Per aquest motiu l'aeròdrom, gestionat per Aeroports de Catalunya, ja ha iniciat els tràmits amb l'Agència Estatal de Seguretat Aèria per poder acollir vols comercials. Aquests permisos, avalats també fora del país, arribaran «a principis de l'any vinent», segons va informar ahir Felisa Pérez, directora de l'aeròdrom de la Seu, durant els actes de celebració del primer aniversari.

Un cop aconseguits, el projecte de convertir la infraestructura en punt de connexió per l'arribada de turistes, una situació que beneficiarà directament el Principat, començarà a ser una realitat. Pérez va informar que es podran realitzar «vols puntuals, amb unes 8 o 10 places per a turistes». Posteriorment, la voluntat de la Generalitat de Catalunya és consolidar la infraestructura dins el panorama estatal d'aeroports comercials. Per aquest motiu s'ha establert un pla director que preveu una inversió d'un milió d'euros, amb la construcció d'una miniterminal per a fer el check-in dels futurs passatgers, un servei d'aerotaxi i un restaurant. Tot gestionat per la Taula Estratègica de l'aeroport de la Seu d'Urgell, constituïda el 18 d'abril passat. El Govern andorrà, així com institucions privades, han estat convidades a formar-hi part i ha invertir en el projecte. De moment encara no s'ha concretat res públicament.

Paral·lelament, també s'ampliarà la infraestructura amb hangars. A dia d'avui ja s'han adjudicat els drets de superfície de set parcel·les de grans mides i tres parcel·les individuals. També s'ha començat a treballar en una segona fase de licitació de parcel·les d'hangars, entre els quals hi ha la demanda de l'Aeroclub Andorra Pirineus.

Més de 1.700 vols en un any / Des de la seva reobertura el 4 de juny de l'any passat s'han operat 1.751 vols, amb més de 3.000 usuaris. Una xifra que creixerà aquest any amb l'ampliació d'hangars i la consolidació de la infraestructura: «poc a poc anem progressant», va assegurar Pérez. La directora de l'aeròdrom va exposar que es tracta d'una instal·lació en expansió gràcies a la seva ubicació «en un entorn muntanyós», i també per «trobar-se en una zona pròxima a Andorra». La intenció és fer de la instal·lació un important punt de parada perquè la gent «vingui, passi la nit i faci turisme» .

Però la infraestructura també té inconvenients. Al trobar-se en un espai muntanyós es veu afectat sovint per la meteorologia, i durant l'hivern «està bastant tranquil», va reconèixer Pérez. És ara a l'estiu quan hi ha més moviment.

Ahir va ser un dels dies amb més afluència. En motiu de la celebració del primer aniversari, l'Aviación General va organitzar una jornada per donar a conèixer la instal·lació, que va comptar amb la participació de pilots provinents d'Espanya, d'Andorra i França.

L'aeròdrom Pirineus-La Seu compta, a més, amb un espai per als Bombers, amb un dipòsit per poder actuar en cas d'incendis, a més d'una base de rescat dels Mossos d'Esquadra.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT