PUBLICITAT

L'ensenyament espanyol avança l'aprenentatge de l'anglès als 4 anys

  • Cent deu nens es beneficiaran de la mesura, que modificarà tot el currículum educatiu
CLARA GARNICA
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Garcia, Bauzá i el director de l'Institut Espanyol, Gonzalo Sanzo, durant la presentació del projecte, ahir. Foto: TONY LARA

L'Ambaixada Espanyola va informar ahir que l'ensenyament de la llengua anglesa a les escoles s'impartirà a partir de l'edat de quatre anys. D'aquesta manera, el sistema educatiu espanyol avança dos anys l'aprenentatge d'aquesta llengua, ja que fins aquest curs l'anglès s'incorporava a les aules dels alumnes de sis anys.

El conseller d'Educació de l'Ambaixada d'Espanya, Bartolomé Bauzá, va exposar que aquesta mesura ja s'aplica als centres educatius espanyols i que a partir del curs vinent es farà als d'Andorra. Bauzá va plantejar aquesta aposta per la llengua anglesa ja que en edats més primerenques el cervell de l'infant «té més facilitats per aprendre llengües» i també per les demandes de la societat actual, la multiculturalitat i les noves tecnologies, que fan cada vegada més necessari el coneixement de l'anglès.

L'aplicació d'aquesta mesura comportarà una revisió de tot el currículum de l'aprenentatge d'anglès en l'ensenyament obligatori, ja que fins ara els infants de sis anys «començaven de zero» i ara ja portaran dos anys de coneixements adquirits, va informar la directora de l'Escola Espanyola d'Escaldes-Engordany, Charo Garcia. És per aquest motiu que es canviaran els llibres actuals i l'ordre de les unitats temàtiques.

L'educadora va informar que la introducció de l'anglès es farà a partir de jocs, cançons o fins i tot obres de teatre, que es treballaran seguint la temàtica de les unitats didàctiques que toqui estudiar a cada moment.

Bauzà va explicar que prop de 110 alumnes de quatre i de cinc anys es beneficiaran d'aquest projecte a partir del curs 2011-2012. Els canvis no comportaran l'ampliació de professorat a les escoles, ja que els quatre centres del sistema espanyol disposen d'especialistes d'anglès, els quals seran els encarregats d'impartir aquestes classes als més menuts dels centres. Tot aquest treball serà controlat i també avaluat pels tècnics del Ministeri d'Educació espanyol. Es realitzarà una memòria i es farà un control de la tasca del professorat.

BONA SALUT DEL SISTEMA ESPANYOL / Precisament aquesta xifra de 110 alumnes d'educació infantil inscrits als quatre centres del país (150 si es tenen en compte també els alumnes de tres anys), és una de les constatacions que el sistema educatiu espanyol gaudeix de bona salut, segons va assegurar el conseller d'Educació. Els darrers anys la davallada d'alumnes en detriment del sistema andorrà s'ha aturat, i fins i tot es comença a notar un repunt del nombre d'alumnes que es matriculen a l'ensenyament depenent del ministeri d'Educació d'Espanya.

Bauzà va definir la pèrdua d'alumnes de fa uns anys com un fet «previsible» ja el seu currículum educatiu és similar a l'andorrà, mentre que el sistema francès és «més concret i precís». Amb tot, va exposar que la recuperació del sistema espanyol mostra que aquest no desapareixerà dels centres del Principat. «A vegades hem sentit parlar que el sistema s'estava liquidant i que les escoles anaven tancant, però del que es tracta és de mantenir el compromís de continuar amb l'educació espanyola a Andorra», va manifestar Bauzà. El conseller va voler desmentir els rumors negatius i va assegurar que seguiran invertint en el que sigui necessari per millorar l'ensenyament i adaptar-se a les «noves exigències socials».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT