PUBLICITAT

El sector privat i el mecenatge, a debat a la legació espanyola

  • Experts espanyols, britànics i nord-americans reflexionaran sobre el paper de l'empresa
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Cardelús serà una de les mecenes que participarà al seminari Foto: EL PERIÒDIC

Quins són els motius pels quals les empreses privades destinen importants sumes al mecenatge cultural? ¿Per compromís social? ¿O més versemblantment, per més prosaiques raons d'imatge? ¿Com recapten fons les empreses de fundarising? ¿Han d'incentivar les administracions públiques el mecenatge privat a través de desgravacions fiscals? ¿En què consisteix el filantrocapitalisme que practiquen els Bill Gates, Warren Buffet i companyia? ¿S'ha de deixar en les mans d'aquests multimilionaris la solució dels mals del món? ¿Està justificat, en fi, que es destinin ingents quantitats de diners al mecenatge cultural en lloc de projectes de reinserció social, investigació mèdica o d'eradicació de la fam al Tercer Món? Aquests apassionants interrogants són alguns dels que es proposa dilucidar el seminari internacional que sota el lema Mecenatge: el paper del sector privat en la cultura, tindrà lloc el 16 i el 17 de juny a l'ambaixada espanyola. Una iniciativa inèdita, especialment oportuna en temps de crisi i en aquets racó de món on –segfons la consellera de l'ambaixada, Maria Venegas– existeix una arrelada tradició de patrocini privat del teixit cultural.

El seminari s'estructura en quatre sessions dobles –ponència més taula rodona– amb la participació d'un elenc de primeríssimes autoritats mundials sobre la matèria: hi haurà representants de tres dels mecenes més importants del panorama cultural espanyol –els directors de la Fundació Ramon Areces, de la Fundació MACBA i de la Fundació Abertis– així com representants del món acadèmic (Pere Clotas, professro del màster de Gestió cultural a la Universitat de Barcelona) i jurídic (Alberto Moya, soci fiscalista del bufet Cuatrecasas), el director de Patrocini de l'Institut Cervantes i, atenció, tres experts en captació de fons de l'àmbit anglosaxó, els inventors del terme fundraising i grans munyidors del concepte: Colin Tweedy, directot general d'Arts & Business; Doug White, director de Fundraising de la Universitat de nova York i expert en les implicacions ètiques del mecenatge; i Julian Marland, vicepresident de la consultora Brakeley, autèntica bèstia que durant la seva etapa al Museu Britànic va contribuir a captar 150 milions d'euros per a la institució. També hi haurà participació andorrana, amb Maria reig (Fundacio Julià Reig) i Montserrat Cardelús (Casa Molines) i el notari Isidre Bartumeu. Per cert, el seminari és gratuït, les places són limitades i hi haurà servei de d'interpretació simultània.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT