PUBLICITAT

Valérie Lackner i Rosa Santamaria: «Volem participar a fires i dinamitzar el sector»

E. O. G.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Foto:

L'Associació d'Empresaris d'Allotjament Turístic (AEAT) es va fundar el 2005 com defensa del sector davant els problemes amb el Ministeri de Turisme, que va apuntar la possibilitat de tancar tots aquests establiments. Des d'aleshores, s'han aprovat la Llei d'apartaments moblats i el reglament d'aplicació. L'AEAT agrupa una dotzena d'empreses, que representen el 70% del total dels apartaments turístics de lloguer del país. La majoria dels afiliats tenen els apartaments al Pas de la Casa, Soldeu i Canillo.

–Estan treballant amb la classificació dels apartaments. ¿Saben com es distribueixen per categoria?

–Valérie Lackner (VL): Penso que la majoria seran d'una i dues estrelles.

–Rosa Santamaria (RS): Però tal com estan les classificacions, un apartament d'una estrella no vol dir que sigui comparable a un hotel d'una estrella. Un apartament d'una estrella és superior a un hotel d'una estrella

–A més de la classificació, ¿en què treballa l'entitat?

–VL: Hem començat a participar en fires amb la col·laboració d'Andorra Turisme, com a part del sector turístic i per promoure una miqueta més aquest tipus de turisme. Farem fires, i un catàleg específic. Estem mirant també patrocinis amb les estacions d'esquí, Caldea, Naturlàndia, perquè són punts emblemàtics turístics. Volem fer un catàleg per presentar tots els socis, amb els preus, i potser no una regulació de preus, perquè això és molt difícil, però almenys intentar tenir una mateixa línia de temporades.

–RS: No podrem arribar mai als mateixos preus, almenys en el que són períodes de temporada alta, baixa i mitja, intentar tenir la mateixa línia. També hem tingut alguna reunió amb una associació de Girona...

–VL: Sí, és la principal associació d'apartaments turístics de la Costa Brava. Tenim un contacte molt fluid i estem intentant trobar unes tarifes de quotes semblants a les de Catalunya, perquè més o menys els serveis que fan ells són com els nostres, i trobar sinergies per nosaltres promocionar l'hivern a la seva pàgina web i ells l'estiu a la nostra. O sigui que estem treballant també fora d'andorra.

–¿Fer-se competència amb els hotels és difícil, no? Entenc que el perfil del turista que escull un apartament o un hotel és ben diferent i el producte també.

–RS: És molt diferent, però ara amb les èpoques que estem vivint i les baixades de preus que s'estan fent al sector dels hotels, doncs això ens ha fet molt de mal aquest hivern.

–Vostès tenen més famílies.

–VL: Amb el peu de pista sí.

–RS: El tipus de client que tenim és un client que, venint amb nens com vénen, a partir de certa edat aquesta gent pot passar a anar a hotel, però és la facilitat de no tenir obligacions horàries. Comoditat. I que un nen en un hotel o està a l'habitació o en un saló perquè sinó estarà molestant. I en un apartament tenen més llibertat.

–VL: Gairebé totes les empreses tenen entre 10 i 20 anys d'experiència i tenim una clientela molt fixa, molt fidel. I som nosaltres que fem la promoció. Només és des d'aquest any que el Govern ens torna a fer la promoció. Estem tots publicats al catàleg 2011. Això és important, i com que veiem que el Govern té la voluntat d'anunciar els apartaments, nosaltres també volem participar a fires amb ells i dinamitzar el sector. Perquè es necessita.

–Tenen bones relacions amb els comuns però, ¿com reben propostes com la d'apostar pel turisme d'autocaravana?

–VL: És un complement d'oferta. És com el turisme rural. Ho trobo molt bé, perquè aquests clients pot ser que un dia vinguin amb autocaravaning i un altre dia vinguin als apartaments o als hotels. Penso que com més turistes portem, millor pel país.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT