PUBLICITAT

El verd s'estén a totes les escoles

  • Els centres escolars han treballat en processos per millorar les accions pel que fa al medi ambient
EL PERIÒDIC
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Participants al fòrum dels centres escolars, ahir Foto: TONY LARA

El projecte de les escoles verdes, que promou el Centre Andorra Sostenible, s'estendrà a partir de setembre a totes les escoles del país que vulguin, segons va explicar ahir la responsable del centre, Anna Viaplana, en el marc del fòrum de les 11 escoles que han participat en una prova pilot en l'últim curs. Els centres escolars han treballat en processos per millorar les accions dins de l'escola pel que fa al medi ambient i ahir van posar les seves experiències en comú al Centre Cultural i de Congressos de Sant Julià de Lòria.

La ministra d'Educació, Joventut i Esports, Roser Suñé, també va comentar que el projecte es pot estendre a tots els centres escolars i que és molt positiu perquè com «una taca d'oli» estén bons hàbits de respecte a l'entorn des de les escoles.

Viaplana va dir que el projecte «pretén implantar als centres escolars un procés d'ambientalització que no només inclou que a les aules es treballi a nivell curricular temes de medi ambient, sinó que el propi centre tingui una gestió ambiental». Així doncs, el projecte implica que totes les persones del centre s'impliquen «en determinar la llum que es fa anar, com s'estalviarà l'energia i col·laboren en l'hàbit de cada dia, dins i fora de l'escola».

El fòrum, va afirmar Viaplana, serveix per a «celebrar que hem entrat en aquest procés d'ambientalització i premiem les escoles amb el guardó d'escola verda, que les identifica com a centres que ja tenen una estructura iniciada per fer coses en aquest àmbit». Viaplana va destacar sobretot l'efecte que té una activitat d'aquestes característiques perquè «s'estén fora de l'escola, a casa o al carrer i no es tracta només d'inculcar un hàbit sinó fer taca d'oli».

En la prova pilot hi han participat 11 escoles i a partir d'ara «amb l'experiència que tenim al setembre obrirem el projecte a tots els centres escolars que hi vulguin prendre part», va comentar Viaplana a l'ANA. Per això, va dir, «només cal voluntat i acció i la tasca d'estar dia a dia amb aquesta feina». S'ha de tenir en compte, però, si el centre té un bon nivell d'ambientalizació o només inicial per tal d'establir «una estructura que tingui un seguiment».

Les escoles inicien un procés en què primer fan la diagnosi del que fan bé i de quins són els seus punts febles. «A partir d'aquí es fa un pla d'acció d'un any i després plurianual per definir els passos que s'han d'anar fent per cobrir tots els punts febles i que tot tingui una perdurabilitat en el temps», va assenyalar Viaplana.

De la seva banda, la ministra d'Educació, Roser Suñé, va comentar que el projecte és molt positiu perquè de l'escola passa a casa i que la prova pilot «ha funcionat molt bé» de manera que confia en què «es pugui repetir i tirar endavant». També va ressaltar com a aspecte positiu que és un projecte en què hi participen les escoles dels tres sistemes educatius.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT