PUBLICITAT

L'aixecament del precinte permet continuar la totalitat de les obres

  • L'UTE preveu que la infraestructura que ha d'unir la Massana i Encamp estigui enllestida a la tardor
EL PERIÒDIC
LA MASSANA / ANDORRA LA VELLA

Periodic
ARA. La imatge que oferia ahir la mateixa zona, després d'haver-se enllestit l'enderroc i el desenrunament de l'estructura malmesa. Foto: ÀLEX LARA

Ja no hi ha cap impediment per continuar, en la seva totalitat, les obres a la boca oest del túnel dels Dos Valires, després que la batlle instructora del cas de l'accident mortal del 7 de novembre del 2009 decidís aixecar el precinte que protegia la fantasmagòrica estructura E2, on es va produir el sinistre que es va saldar amb la vida de cinc operaris portuguesos. La batlle, tal com informava ahir RTVA, va prendre la decisió després de reunir-se amb els advocats de les diferents parts implicades. Des de la Batllia, es van negar a donar cap tipus d'informació a aquest rotatiu.

La UTE constructora de la boca oest del túnel dels Dos Valires ha pogut reprendre les obres de l'estructura que va quedar malmesa, després que la Batllia ordenés l'aixecament del precinte policial el 20 de maig passat. Ara caldrà reconstruir l'estructura esfondrada, que farà una nova empresa diferent a RMD, i s'estima que les obres puguin estar enllestides a la tardor, segons avançava l'ANA.

Segons fonts properes al cas, la decisió de la Batllia es va prendre després de donar per enllestides les proves geològiques al terreny on es va esfondrar l'estructura, que haurien determinat que el terreny no va patir cap alteració i que, per tant, no va influir en l'accident.

El dia de l'esfondrament mortal, l'estructura E2 de la boca oest del túnel dels Dos Valires es va convertir en una amalgama de ferros retorçats i formigó. Des d'aleshores, i a causa del precinte policial, aquesta imatge s'havia fossilitzat al paisatge massanenc.

Dos mesos després del sinistre, a començament de gener del 2010, el Govern va autoritzar la represa de les obres, això sí, amb l'excepció de l'estructura E2, afectada pel precinte. En aquells moments, el ministre d'Ordenament Territorial s'havia referit a una auditoria tècnica que garantia que l'accident no havia afectat la resta de la infraestrucutra.

Un nou accident, el mes de maig d'aquell mateix any, va obligar a suspendre els treballs per segona vegada. En aquella ocasió, no va ser fins al 6 d'agost que el Consell de Ministres va acordar autoritzar les obres de consolidació del tauler, a instàncies de l'UTE constructora i l'informe de la direcció facultativa.

El Govern va autoritzar igualment la continuació de les obres no estructurals complementàries, d'acabament de les estructures E3, E4, E5 i E6 de la boca oest del túnel –és a dir, els treballs complementaris fora de la zona afectada i d'influència de les estructures E1 i E2.

Després que s'hagi enllestit la fase d'enderroc de les estructures malmeses, l'UTE ha reprès unes obres que han estat aturades durant més de divuit mesos. En paral·lel, el procés judicial segueix el seu curs. De moment, les investigacions apunten que van ser les cintres construïdes per l'empresa RMD les que van fallar.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT