PUBLICITAT

Ski Andorra treballa per captar turcs i brasilers

  • Agències de viatges de Turquia estan interessades en oferir la destinació
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Un grup d'esquiadors aquest hivern a Grandvalira. Foto: TONY LARA

Seguint amb la voluntat de diversificar els turistes que a l'hivern visiten les estacions d'esquí –Grandvalira i Vallnord– sota el paraigües d'Ski Andorra, han començat a fer els primers passos per donar-se a conèixer a mercats com el turc i el brasiler. La directora d'Ski Andorra, Marta Rotés, va assegurar que són primers passos per començar a propiciar un degoteig d'aquests mercats, però que caldrien molts més esforços per posicionar bé la marca. En aquest sentit, va reclamar que es puguin fer «esforços en comú» amb el Govern i fins i tot amb els privats, «perquè tots incidim als mateixos mercats alhora».

Rotés va recordar que l'objectiu és captar nous mercats per contrarestar la baixada dels turistes anglesos i espanyols, i que per això actualment treballen per captar els turistes dels països nòrdics –que són molt esquiadors–, els dels països de l'Est d'Europa fora de Rússia –que comencen a voler anar a esquiar a fora del seu àmbit–, i també s'han fet accions al mercat israelià, aconseguint que comenci a venir un degoteig de turistes d'aquesta nacionalitat perquè troben la destinació andorrana atractiva.

Aquest any s'han fet accions per atreure de cara a l'hivern vinent turistes del Brasil, un mercat emergent que normalment esquia al seu continent però que també li agrada viatjar a Europa i conèixer noves destinacions, com pot ser el cas d'Andorra.

Paral·lelament, s'ha començat a incidir en el mercat turc, que igual que en el cas d'Israel, els que surten a esquiar tenen un alt poder econòmic, ja coneixen les estacions franceses i suïsses, «i si els proposes de venir a Andorra, senten curiositat per conèixer el país, perquè els és totalment desconegut». A més, per Rotés és un client molt interessant perquè fa estades llargues, i pot venir en setmanes molt concretes de vacances entre gener i febrer.

La directora d'Ski Andorra va destacar que la companyia aèria Turkish Airlines ha obert una oficina a l'aeroport de Tolosa, i que conjuntament amb responsables d'aquest aeroport francès, Ski Andorra va desplaçar-se a Turquia per visitar algunes agències de viatges, d'entre les quals en van trobar algunes «realment interessades» en oferir aquesta destinació.

D'altra banda, aquest hivern també es tornaran a recuperar alguns grups d'esquiadors americans, que havien deixat de venir a causa de l'enfortiment de l'euro enfront del dòlar.

BALANÇ DE LA TEMPORADA / Rotés també va parlar a l'ANA de la temporada passada. En aquest sentit, va indicar que a nivell d'espanyols s'havia reduït el client individual, perquè és el que decideix a últim moment. Segons les estimacions, el nombre de clients anglesos s'haurà mantingut i, d'altra banda, en el mercat francès és on més feina hi ha perquè no s'ha sabut transmetre la millora en les carreteres que hi ha hagut en els últims temps, i els que venen es queden al Pas de la Casa i no visiten la resta d'estacions.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT