PUBLICITAT

Les agències van aportar més d'un milió de pernoctacions el 2010

  • Bastús afirma que, indirectament, els 361.278 turistes han generat 240 milions d'euros
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
La nova presidenta de l'Associació d'Agències de Viatges d'Andorra, Stephi Bastús Foto: ANA / J. A. G.

Un estudi de l'Associació d'Agències de Viatges d'Andorra conclou que les 22 agències receptores del país han aportat el 2010 l'arribada de 361.278 turistes, amb un total d'1.078.309 pernoctacions, segons va informar a l'ANA la nova presidenta de l'entitat, Stephi Bastús. La presidenta va afirmar que aquestes estades han generat indirectament, si es tenen en compte qüestions com ara l'allotjament i altres serveis que requereixen els visitants, uns 240 milions d'euros, una xifra que representaria el 9% del PIB d'Andorra. En conseqüència, Bastús demana que es fomenti la promoció de les agències receptores, amb l'objectiu de continuar millorant els resultats obtinguts fins ara.

Bastús va comentar que les xifres indiquen que les agències receptores són «un valor afegit al país» perquè «som una cadena de distribució important dins del món del turisme». Així doncs, la nova presidenta de l'Associació d'Agències de Viatges d'Andorra va reitera que, des de l'entitat, es vol que «se'ns tingui en compte» i que «treballem conjuntament amb les institucions pel que fa a l'obertura de nous mercats».

La presidenta de l'entitat va afegir que les agències «fa temps que anem a donar a conèixer Andorra fora d'aquí» i que s'han obert mercats com l'alemany, l'anglès, el rus, el belga i el francès. En qualsevol cas, Bastús va remarcar la importància de potenciar l'obertura de nous mercats, a l'hora que es fidelitzen els mercats existents.

Pel que fa a nous mercats, Bastús considera que s'ha de treballar en paral·lel de cara a alguns mercats propers, com són el nord d'Espanya i Saragossa. «Els tenim aquí a la vora i, en canvi, ens són poc coneguts», va assenyalar la presidenta de l'associació.

INFORME AMB MÉS DETALL / És la primera vegada que l'estudi elaborat des de l'Associació d'Agències de Viatges es fa «amb tanta profunditat», va assegurar Bastús. «En vam fer un l'any passat, però no vam entrar en el detall perquè a vegades costa que la gent doni les dades. Aquesta vegada hem aconseguit que tothom entengui el valor de donar-les perquè així es veu realment la feina que s'està fent des del sector», va afegir.

La presidenta està convençuda que es tracta de «dades importants» i a subratllar que hi ha xifres que se'ls escapen, com ara l'impacte dels turistes sobre els sectors de l'hostaleria i del comerç, fet que faria augmentar els resultats segons Bastús. «És una dada que a nosaltres mateixos ens ha sorprès gratament i, si l'haguéssim fet fa deu anys, hagués estat més elevada, però si ens fixem en les pernoctacions que calcula Govern observem que l'aportació del nostre sector és rellevant», va afegir la presidenta de l'Associació d'Agències.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT