PUBLICITAT

El Rockòdrom resisteix, però retalla el cartell a la meitat

  • La temporada d'estiu al Cau arrencarà a mitjan juny i s'allargarà fins al novembre
A. L.
LA MASSANA

Periodic
Nami, l'única banda local que ha tancat data al Rockòdrom, i els valencians Morgana vs Morgana, que tornaran al Cau Foto: EL PERIÒDIC

Bones notícies (per fi) en el depauperat panorama musical d'aquest racó de món: Santi Casas, veu i guitarra dels Mordigans reinventat en promotor, repeteix l'aventura en què es va embarcar el curs passat i programarà a partir de juny la segona temporada del Rockòdrom. Ja saben: aquell experiment absolutament marcià que va convertir el Cau d'Arinsal en cita obligada –i gairebé única– del circuit nacional. Durant mig any hi van desfilar una bona colla de bandes emergents de l'escena andorrana, espanyola i també europea, amb el colofó del memorable concert de Marky Ramone al Parc Central de la capital. El Rockòdrom es va destapar com una iniciativa amb escassos, per no dir nuls precedents en la història recent del país: dues, en ocasions fins i tot tres cites setmanals, des del maig fins al novembre. I sense interrupcions. En total, més de mig centenar de concerts de tots els pals, des del rock més canònic fins al hip hop més experimental, passant pel metal, la fusió, l'ska, el rap, el reggae i fins i tot la cançó més o menys d'autor.

Marky a banda, sota el cartell del Rockòdrom hi van passar –entre d'altres– Nothink, Pell de Serp, Noxius Corp, Black Kiss, Nephalokia, Kaso Perdido, MOrgana vs Morgana, Los Guardianes del Puente, Lilith i Le Croupier. I entre els andorrans, Persephone, Umbrella Corpse, Nami, Sleepy Rodríguez, Triple Efecto... Quasi res. I tot plegat, per culpa de Casas, ara –ja s'ha dit– en la faceta de promotor, i amb la complicitat del Cau, que cedia el local per a aquesta boja aventura. Diguem-ho ja: aquella gloriosa abundància d'antany no es repetirà aquesta temporada. «Era una bogeria i va arribar un moment en què el dilema era o bé abaixar el ritme, o bé deixar-hi la salut». Continua donant guerra, així que el dilema es va resoldre pel costat menys dramàtic: Casas ha aixecat el peu de l'accelerador i el Rockòdrom arrencarà a mitjan juny –un mes després que el 2010– i programarà dos directes al mes. «Ocasionalment, tres», concedeix. ¿Com farà Casas el mracle de portar fins a Arinsal bandes internacionals en un moment de vaques magres? «Tots els grups han hagut d'ajustar els caixets. Tampoc portarem primeríssimes figures i de fet, per a la majoria de les bandes que juguen en la nostra lliga, sortir a tocar a l'estranger i davant d'un públic que no els coneix és tot un caramelet». A veure.

Es busquen bandes locals / A falta de tancar les dates, el cartell ja compta amb un grapat de noms confirmats: el punk dels barcelonins Daylight, l'indy dels també catalans Sweet Momo i el rock dels madrilenys Days of Heroes, hereus d'Avenues & Silhouettes i probablement la banda més mediàtica del programa. De moment, és clar, perquè això acaba de començar. Repetiran els valencians Morgana vs Morgana –memorable el Sol invicto amb què van comparèixer al juny– i també el metal sense con cessions de Nami. Atenció, però, perquè el quartet és l'única banda nacional que ha reservat data al Cau. Casas n'és el primer sorprès; qui això escriu, el segon. No deixa de ser una flagrant, feridora contradicció –remarca– la queixa recurrent dels grups del país per la falta d'espais on tocar en directe i la pobra, pobríssima resposta que acostumen a rebre els programadors quans posen un local a la seva disposició. El Rockòdróm n'és l'últim exemple. «Només hem rebut una petició. Però que quedi clara una cosa: aquest any les dates són limitades. Quan es completi les dates, es tanca el cartell», adverteix. En qualsevol cas, que Casas i el Cau s'hagin atrevit a programar ni que sigui aquesta versió capitidisminuïda del Rockòdrom és una estupenda notícia –probablement, l'única– de cara a un estiu que es preveu musicalment sec com pocs.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT