PUBLICITAT

Encamp demanarà més flexibilitat d'horaris comercials

  • El Comú farà la proposta a la primera Taula de Turisme i Comerç del nou Govern
EL PERIÒDIC
ENCAMP

Periodic
L'eix comercial principal d'Encamp. Foto: TONY LARA

El conseller de Turisme d'Encamp, Pere Marsenyach, vol plantejar a la resta dels comuns la possibilitat que les parròquies dormitori com Encamp puguin allargar els horaris comercials o, en tot cas, tenir més flexibilitat per incentivar les compres a la parròquia. Aquesta qüestió, que no és competència comunal, es vol posar de manifest en la propera taula de Turisme i Comerç que organitzi el nou Govern.

La mesura se sumaria al nou projecte en el que treballa el Comú d'Encamp, que pretén potenciar el sector comercial de la població mitjançant una campanya publicitària que estimuli els encampadans a fer les compres a la seva parròquia.

Segons va explicar a l'ANA el conseller de Turisme, la problemàtica que es troben és que molta gent que viu a Encamp treballa a les parròquies centrals i aprofita per fer les compres a la capital perquè quan torna a la seva parròquia les botigues ja han tancat. Per aquest motiu Marsenyach aposta per ampliar els horaris de manera que els treballadors puguin realitzar les seves compres un cop surten de la feina.

El debat pels horaris comercials ha pres especial força les darreres setmanes a la parròquia encampadana. Són sobretot els comerciants del Pas de la Casa els que han exposat amb més èmfasi les seves crítiques en contra del control dels horaris per part de l'Executiu. De fet, alguns establiments van desafiar la llei al respecte aquest passat 1 de maig i van obrir els seus establiments.

reforç del trenet turístic / D'altra banda, el Departament de Turisme d'Encamp també està treballant en solucionar les puntes d'afluència que ha patit el trenet turístic durant aquest hivern passat, i que han provocat temps d'espera massa llargs per als esquiadors que es volien desplaçar fins al Funicamp.

Una de les solucions, tal com va indicar Marsenyach, és mantenir el contracte amb la companyia del trenet turístic, que té un cost de 250.000 euros anuals, i a més, parlar amb les companyies de transport d'Andorra per buscar un reforç amb un bus urbà en moments de major afluència com són les vacances i els caps de setmana.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT