PUBLICITAT

La Temporada frega el 80% d'ocupació

  • Serrat i el Circ Nacional de la Xina van fer el ple; potenciar la promoció exterior, el pròxim repte del cartell
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Els primers faristols de la Filharmònica de Viena, en l'assaig previ a la funció d'anit al Centre de Congressos Foto: TONY LARA

Els solistes de la Filharmònica de Viena van repetir ahir en la clausura de la 17a Temporada de Música i Dansa els bons registres del curs: prop de 700 espectadors, el 80% de l'aforament, es van congregar al Centre de Congressos en el debut dels primers faristols de la celebèrrima formació austríaca, amb el violinista Gunter Seifert al capdavant. Una xifra que satisfà les expectatives del director artístic, Josep Maria Escribano, per a una temporada que la crisi ha obligat a retallar –cinc funcions, en lloc de les sis històricament habituals– i que ha tingut en Joan Manuel Serrat i el Circ Nacional de la Xina les dues fites de l'any: prop de 2.000 espectadors van assistir el setembre a l'enèsima compareixença del cantautor català, amb Hijos de la luz y de la sombra. Va ser al poliesportiu de la capital, escenari extraordinari per a una cita que es preveia multitudinària. Així va ser. El Trencanous acrobàtic del Circ Nacional de la Xina va fer el ple al Centre de Congressos, confirmant l'encert de la vetllada eminentment popular que la Temporada programa tradicionalment el Nadal. Les altres tres propostes del cartell s'han enfilat fins a una molt digna ocupació del 80% del mateix Centre de Congressos: esperable, en el cas de la Wiener, però sorprenent en el cas d'Eliane Elias –la sorpresa jazzística de l'any– i del Ballet de Monterrey, una formació relativament jove que s'estrenava aquest curs als escenaris europeus.

En qualsevol cas, la combinació de clàssica, ballet, cançó d'autor, jazz i –aquest curs– circ s'ha confirmat com la recepta ideal per atreure el públic, una de les premisses de l'organització, que integren el comú de la capital i BIBM, lleial patrocinador del cartell. «En les circunstàncies actuals, aquest és el format ideal: retallar el nombre de funcions per ajustar-nos al pressupost, però mantenint per sobre de tot la qualitat artística dels convidats», diu Escribano, que no defuig una certa dosi d'autocrítica: el nou sistema d'abonaments ha funcionat raonablement bé; l'entrada i les enquestes de satisfacció avalen la línia artística, però cal fer un esforç –apunta– en la promoció exterior de la Temporada. No conformar-nos amb l'espectador nacional i captar públic dels països veïns. Però per a això calen recursos. Aquest és en endavant el repte.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT