PUBLICITAT

Relais & Châteuax estudia diversos hotels per incloure Andorra a la seva xarxa de luxe

  • Tàpies manifesta en la seva conferència que el mercat turístic ha canviat i que "s'ha de replantejar el model"
12052011_hotels
El president de la cadena d'hotels de luxe Relais & Châteaux, Jaume Tàpies. Foto: ANA / J. A. G.
El president de la cadena d'hotels de luxe Relais & Châteaux, Jaume Tàpies, ha explicat aquest dijous que diversos establiments hotelers del Principat han demanat d'incloure's en aquesta xarxa i que "s'estan estudiant". Tàpies, que ha fet un a conferència a Escaldes-Engordany, convidat per l'Empresa Familiar Andorrana (EFA), ha afirmat que "s'ha de continuar treballant perquè el Relais & Chateaux és un model específic, familiar, cuidat, amb gastronomia d'alt nivell i no n'hi ha a cada poble" i ha afegit que "de totes maneres Andorra té lloc, i sobretot qualitat, per poder tenir un establiment [de la cadena] en un futur pròxim".
Actualment la xarxa Relais & Châteaux té presència a 60 països i les converses amb establiments hotelers d'Andorra podrien donar el seu fruit. Tàpies reconeix que "ens agradaria mol"' que Andorra figurés a la xarxa perquè "estem presents a 60 països", però el Principat "hi pot arribar a ser en qualsevol moment perquè establiments de qualitat se'n fan i cada cop el món del turisme s'està desenvolupant més" amb infraestructures que "són molt millors del que potser haguéssim imaginat mai".

Tàpies ha manifestat en la seva conferència que el mercat turístic ha canviat i que "s'ha de replantejar el model". En el cas d'Andorra, ha assegurat, "haurà de definir quins són els valors afegits que es vol donar al turisme de demà" i ha proposat "una metodologia similar a la que nosaltres apliquem a la nostra cadena". El president de la companyia ha fet servir el símil del jardí per explicar que cal pensar en quin tipus de jardí es vol per construir per al futur.

"En el món del turisme hi hem de creure i hem de ser els primers a parlar del que volem fer, qui volem ser i com volem ser", ha subratllat Tàpies, ja que "d'aquesta manera es pot plantejar de quina manera podem crear valor a Andorra, no per demà, sinó pels pròxims deu o quinze anys".

La visió i planificació de futur ha de permetre pensar les infraestructures que són necessàries. "El canvi actual del mercat –ha afegit-, tant a nivell de tendències, com de competitivitat i accessibilitat és tan gran que Andorra, com la majoria de destins, s'ha de replantejar completament el seu model". En aquest sentit, ha remarcat, això només es pot fer identificant els "criteris de valor que són únics" del lloc i que, en el cas del Principat, serien "valors culturals, naturals, d'experiències de la neu, del comerç, que possiblement es facin millor aquí que en un altre lloc".

Tàpies creu que "l'única solució" és que "el món del turisme treballi conjuntament per definir quins són els criteris de valor que hem de donar als clients que vindran a Andorra en els pròxims anys". Així mateix, creu que el sector ha d'identificar-se amb aquests valors.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT