PUBLICITAT

Uns 400 establiments participen amb 'Andorra al maig, més que mai'

  • Tant el ministre com els comerciants confien que la iniciativa tingui continuïtat al novembre vinent i més enllà
ÈLIA ORTS GARRI
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El Clípol en el que viatgen Benet i altres representants institucionals i empresarials circula ahir pel centre d'Andorra la Vella Foto: TONY LARA

Un viatge en Clípol va servir per donar el tret de sortida de la campanya de promoció turística i comercial Andorra al maig, més que mai. El ministre en funcions de Turisme, Comerç i Indústria, Claudi Benet, va exposar que pel moment s'han adherit uns 400 establiments i es va mostrar confiat que la xifra pogués augmentar els propers dies perquè «sempre hi ha algun despistat». D'aquests quatre centenars d'establiments, aproximadament la meitat són comerços, segons les dades comentades per la presidenta de la Federació d'Associacions de Comerciants d'Andorra (FACA), Susagna Venable. Cal dir que el nombre d'adhesions s'ha gairebé doblat des del dimecres, complint les expectatives del Govern.

Però pel que fa a previsions del ressò que pot tenir la campanya, de turistes que puguin visitar el país atrets per aquesta promoció, el ministre no es va voler pronunciar. Benet va manifestar que es viuen uns «temps canviants» i que «les previsions difícilment es compleixen». De totes maneres, va assegurar que «tota la gent que vingui, sigui poca o molta, serà benvinguda». En aquest mateix sentit, va insistir en passar el relleu al proper gabinet encapçalat per Toni Martí i demanar que la campanya tingui continuïtat també al novembre, l'altre mes dels «més fluixos» per Andorra.

Igualment per la part privada, Venable va manifestar que «molta gent està engrescada» i es va mostrar convençuda que amb el temps hi haurà més establiments que s'adheriran a la campanya. En aquest punt, Venable va reiterar que l'Andorra al maig, més que mai és una campanya «positiva» i «de país», ja que hi conflueixen tant el sector públic com el privat, i també de comerços, hotels i altres establiments. En relació a les previsions d'afluència de turistes, la presidenta de la FACA tampoc va pronunciar-se, però sí que va afirmar que «si va mínimament bé, tindrà continuïtat».

PER A TURISTES I ANDORRANS / El ministre de Turisme i Comerç va reiterar que la campanya no es dirigeix només als turistes i a l'exterior, sinó que també persegueix «sensibilitzar els andorrans», tothom que viu a Andorra. Per això aquesta campanya té lligams amb la Andorra, conèixer-la per estimar-la. Així, també s'inclouen activitats que tenen per objectiu donar a conèixer la cultura del país, que «va més enllà del romànic», va manifestar Benet, que va justificar així que el tret de sortida de la campanya es fes amb un viatge amb clípol, segurament el primer que hi va haver al país, un vehicle dels anys 50. Al viatge s'hi van sumar, a més del ministre, el president de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis, Marc Pantebre, així com el president de la Confederació Empresarial Andorrana (CEA), Xavier Altimir, a més de Venable i de representants dels comuns, com les cònsols majors d'Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, Rosa Ferrer i Montserrat Capdevila respectivament, i la cònsol menor de Canillo, Dolors Cabot. Tots ells van rebre un tiquet com els de l'època. El viatge va acabar al Parc Central, on s'ubica una mostra de vehicles diversos.

El ministre responsable de Turisme i Comerç va reconèixer que «possiblement ha faltat una mica de temps» per preparar la campanya, encara que per Benet és preferible haver-la tirat endavant igualment. Malgrat tot, i no voler manifestar-se en relació a les previsions d'afluència turística, va comentar que «imagino que algun impacte tindrà».

Benet va aprofitar el tret de sortida de la campanya Andorra al maig, més que mai, el que podria ser el seu darrer acte com a ministre per acomiadar-se.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT