PUBLICITAT

L'OMT xifra en 800.000 euros la repercussió mediàtica del fòrum

  • El Govern proposarà al nou Gabinet la continuació de l'esdeveniment que té un romanent de 60.000 euros
P. G.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Marcio Favila, director executiu de l'OMT, Pere López, ministre d'Economia i Finances i Sandra Carvao, cap de comunicació de l'OMT, ahir. Foto: S.F.G.

El Global Tourism Forum, que va reunir els passats dies 6 i 7 de març a 221 persones de 37 països al Principat va tenir una repercussió mediàtica que l'Organització Mundial del Turisme (OMT) ha valorat en prop de 800.000 euros. Aquesta primera edició, que preveu continuar l'any vinent si el nou Executiu ho creu convenient, ha tancat en xifres pressupostàries en gairebé 147.000 euros de superàvit. Deixant un romanent per a l'any vinent de més de 60.000 euros.

Amb una inversió total de 265.916 euros, (gairebé la meitat dels 508.500 euros que s'havien previst), «l'impacte global ha superat aquesta xifra en molt», va explicar Sandra Carvao, cap de comunicació de l'OMT, en la presentació ahir del balanç i de les conclusions del Global Tourism Forum. Carvao també va destacar la representació internacional que ha tingut amb la participació de càrrecs i personalitats de 37 països diferents, així com també representants de 12 organitzacions internacional i 32 periodistes.

Pel que fa a la cobertura mediàtica, l'OMT xifra en un centenar els mitjans que van fer ressò del Global Tourism Forum posant com a exemple mitjans reconeguts internacionalment com Daily Telegraph and Herald Tribune o The New York Times.

Però Andorra, per ser seu del fòrum també va aparèixer durant aquests dies i de manera notòria a les xarxes socials aconseguint la implicació de tres milions de persones. Una repercussió que va ser notícia al diari Expansión pel gran impacte rebut al Twiter.

MÉS BARAT DEL QUE S'ESPERAVA / La reducció a gairebé la meitat del pressupost previst per pagar aquest fòrum és degut a diferents causes, segons va indicar el ministre d'Economia i Finances en funcions, Pere López, qui va explicar que el liquidat ha sigut molt menor «perquè molts dels ponents no van cobrar». A més també val a dir que les dates en que es va celebrar el Fòrum estaven entre dues fires importants del turisme, com són la de Madrid i la de Berlín, i per aquest motius molts dels presents ja s'havien costejat els vols cap a Europa que l'OMT i el Govern andorrà no van haver de pagar.

L'aportació de l'Executiu, que en un principi es va comptabilitzar en 300.000 euros, ha resultat finalment ser de 230.000 euros.

Per la seva banda, el director executiu de l'OMT, Marcio Favila, considera Andorra com «un país important» per a ells i va explicar que l'OMT estarà «disponible per parlar amb el nou Govern i discutir amb les autoritats sobre tota l'agenda de treball estratègica que tenim amb el Principat». Va considerar positiu i «responsable» que s'hagin ja reservat uns 60.000 euros per, «un cop discutit amb el nou govern i una vegada coneguem les seves prioritats i idees, podem començar si és el cas, a treballar d'immediat».

MALA NOTA A L'ACCESSIBILITAT / L'accessibilitat a Andorra va obtenir una mala nota en l'enquesta que l'OMT va fer als participants en el Global Tourism Forum. En aquest qüestionari que l'ens mundial sol fer en cadascun dels actes que organitza, el 46% va qualificar de regular o de molt pobre l'accés al país dels Pirineus. Tot i això val a dir que el més valorat va ser la selecció de temes i els ponents, però també l'amabilitat i de l'eficiència del personal «la qual cosa deixa en molt bon lloc a Andorra», va explicar la cap de comunicació de l'OMT.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT