PUBLICITAT

Unió dels sectors privat i públic per combatre l'estacionalitat

  • La campanya ?Andorra al maig, més que mai' vol atreure visitants en un dels mesos més fluixos turísticament
ÈLIA ORTS GARRI
ANDORRA LA VELLA

Periodic
El ministre Claudi Benet mostra el cartell de la campanya ahir Foto: TONY LARA

El problema d'Andorra és l'estacionalitat turística, segons va afirmar el portaveu de la Unió Hotelera, Antoni Azurmeni. Afirmació que compta amb el recolzament implícit del Govern i d'altres actors del sector turístic del país. Per combatre-ho, el sector privat –empreses grans i petites– i el públic s'han unit per dur a terme la campanya Andorra al maig, més que mai. Amb aquesta unió «Andorra mostra el seu potencial», en opinió del ministre en funcions de Turisme i Comerç, Claudi Benet, ja que a més, en el marc d'aquesta campanya, que tindrà lloc entre el 6 i el 15 de maig, a més de descomptes i promocions en productes, restaurants i hotels, també es realitzaran diverses activitats de dinamització i culturals. Així, hi haurà una «concentració d'esdeveniments que difícilment en d'altres llocs podrem trobar», va apuntar ahir Benet. El fet d'anar junts, públic i privats, ha de servir també per «fer imatge», segons va exposar Rosa Pascuet, vicepresidenta de l'Associació de Petits Comerciants, institucionalitzar un temps de promocions, fixant-lo en el calendari, i donar-ho a conèixer a l'exterior per atreure els turistes.

Entre d'altres, en el marc de la campanya Andorra al maig, més que mai els hotels oferiran descomptes del 10% en l'allotjament i desdejuni –descompte a aplicar al preu de mercat, que ja és baix, segons va apuntar el portaveu dels hotelers–, l'estada de dos infants podrà ser gratuïta –sempre hi quan estiguin acompanyats per dos adults–, i en d'altres establiments s'oferirà un sopar gratuït. Azurmendi va apuntar que també s'havia parlat entre els hotelers d'oferir un «petit detall» als visitants que vinguin en ocasió de la campanya.

Els comerços adscrits a la campanya, que tindran un distintiu a la porta –una grandalla, «símbol d'Andorra»–, posaran en promoció una desena d'articles d'actualitat, segons va explicar la representant dels comerços, Pascuet. En aquest sentit, la vicepresidenta de l'Associació de Petits Comerciants va recordar que es tracta d'una promoció i que «no estem de rebaixes».

El sector de la restauració també oferirà descomptes en els preus de les cartes, i, si es pot, s'introduïrà la xicoia en els diferents plats.

A més d'aquests tres sectors, també s'han adherit a la campanya Andorra al maig, més que mai els empresaris del transport –taxistes, transport col·lectiu i el túnel d'Envalira–, que oferiran descomptes en determinats trajectes, i el bus turístic es podrà utilitzar gratuïtament alguns dels dies que durarà la campanya. A més, els museus celebraran diferents jornades de portes obertes o també oferiran descomptes en els preus de l'entrada. A tot això caldrà afegir, a més dels espectacles ja previstos que coincideixen en el calendari amb la campanya, esdeveniments que es celebraran expressament en motiu de la campanya, com pot ser una mostra de cuita de ceràmica tradicional i de fotografies a la manera antiga, o una exposició de vehicles antics a la vela del Parc Central d'Andorra la Vella, on es podran descobrir vehicles «emblemàtics, i alguns que han marcat històricament Andorra», va avançar el ministre.

Tot plegat ha d'ajudar a desestacionalitzar el turisme. En aquest punt, Azurmendi va exposar que tot el que es fa en sis mesos, «es crema i es desmunta» durant la resta de l'any. Per això, «tot el que sigui restar menys, serà sumar dues vegades».

D'altra banda, Pascuet va valorar que «Andorra és una gran empresa», i «la competència la tenim fora». Per això, tant la representant dels comerciants com el dels hotelers van coincidir en destacar que aquesta «primera unió» dels diferents actors per anar junts en la mateixa direcció és alguna cosa que el país «necessitava» des de fa temps.

La continuïtat de la campanya / Per dur a terme aquesta campanya s'ha triat el mes de maig, un dels més «fluixos» de l'any, quan s'ha tancat la temporada d'hivern però no ha començat la d'estiu. «La travessa del desert», com va qualificar-lo Azurmendi. Però no és l'única època fluixa, en la que «costa sobreviure», segons Pascuet. Per això els promotors de la campanya van demanar al futur Govern que mantingui la iniciativa també per al novembre, un altre mes fluix, de temporada «baixíssima».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT