PUBLICITAT

'Andorra al maig, més que mai' té l'objectiu de desestacionalitzar el turisme

  • La campanya, que es dirigirà als mercats més pròxims, és exemple de col·laboració entre els sectors públic i privat
2011_04_20_mesquemai
Pascuet, Benet i Azurmendi durant la presentació de la campanya a la premsa. Foto: ANA / J. A. G.
Els petits comerciants esperen que la campanya Andorra al maig, més que mai aconsegueixi "donar un cop" publicitari que permeti reactivar l'activitat econòmica en en un mes en què habitualment baixen les vendes. Així ho ha dit la representant de l'Associació de Petits Comerciants d'Andorra, Rosa Pascuet, en una roda de premsa amb el ministre de Turisme, Claudi Benet, i el portaveu dels hotelers, Antoni Azurmendi, per explicar els detalls d'aquesta iniciativa que uneix esforços dels sectors públic i privat. Durant el maig els establiments adherits, que tindran un distintiu a la porta, faran descomptes en deu productes actuals, els hotels oferiran també diverses promocions, així com els museus i monuments públics i privats. Tant Pascuet, com Benet i Azurmendi han coincidit a destacar que aquesta "és la primera vegada" que s'aconsegueix unir esforços a Andorra de sectors diversos per impulsar l'activitat en èpoques de poca afluència de turistes.

En breu s'iniciarà una campanya publicitària que es desplegarà per mitjans diversos del sud de França, i d'est a oest, així com també per la Península Ibèrica, en especial atenció a Catalunya i el País Valencià, donat que el públic objectiu és sobretot el que representa un possible turisme de proximitat. La campanya, segons ha explicat Benet, està també orientada a un públic "urbà i femení", encara que qualsevol se'n pot beneficiar. La iniciativa ha dividit la comunicació de les promocions per sectors en diferents capítols sota el títol de motius per fer diferents accions: dormir bé, comprar, divertir-se, descobrir la cultura, deixar-te portar (amb descomptes en taxis adherits, segons el trajecte).

Pel que fa als establiments que participaran en la iniciativa, la representant de l'Associació de Petits Comerciants, Rosa Pascuet, ha dit que és segur que els 40 associats d'aquesta entitat s'hi adhereixin però que confien que siguin molts més. Ha afegit que les promocions es faran en deu productes actuals i "sense enganys" però que els descomptes els decideix cada establiment. Ha celebrat la iniciativa que permet coordinar una promoció, tot recordant que "no estem de rebaixes", i publicitar-la amb l'ajuda del Govern.

Claudi Benet ha recalcat que aquesta campanya "és un tret de sortida al que Andorra ha de fer" perquè "el potencial d'Andorra és actuar com a equip". Ha assegurat que si el país "es mostra com equip i tots ens hi posem realment tenim una concentració d'esdeveniments, d'oferta, comerç, hotels, lúdic, cultura, patrimoni i paisatge que difícilment en d'altres llocs podem trobar".

De la seva banda, Rosa Pascuet ha comentat que amb aquesta campanya Andorra "ha fet una cosa que necessitava haver fet fa temps, que és unir-nos petits i grans, i anar tots a la una perquè la competència la tenim fora, no la tenim a Andorra, la tenim a d'altres llocs". I, en aquest sentit, ha afegit que "si una empresa va bé, i Andorra és una gran empresa, és quan tots els equips es posen d'acord". A aquesta enhorabona per la iniciativa s'hi ha afegit Antoni Azurmendi recordant que "fa molts anys que estàvem necessitats d'aquesta unió" i que aquesta "és molt important" perquè "és la primera vegada que diferents sectors ens unim envers a aconseguir un objectiu comú".

Els promotors de la campanya també han subratllat la necessitat que Andorra, de forma conjunta entre àmbit privat i públic, treballi conjuntament en reduir el problema de l'estacionalitat del turisme. Benet ha emfasitzat que "ja no ens podem quedar més de braços creuats" en mesos com el maig o el novembre, en què l'afluència de visitants es redueix sensiblement. El ministre ha mostrat la seva esperança que el nou Govern doni continuïtat al projecte en els pròxims mesos. Els col·laboradors en la iniciativa també han expressat el seu convenciment que "aquesta primera pedra" ha de tenir un seguiment amb el pròxim Executiu.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT