PUBLICITAT

L'aeròdrom de la Seu es convertirà al 2013 en aeroport comercial

  • La Generalitat invertirà un milió d'euros i aquest any s'iniciarà la construcció de 10 hangars i un restaurant
EL PERIÒDIC
MONTFERRER

Periodic
Ricard Font, director de Transport i Mobilitat de la Generalitat, en la visita d'ahir a l'aeròdrom de la Seu d'Urgell Foto: ACN

El Govern català té l'objectiu de convertir l'aeròdrom de la Seu d'Urgell en un aeroport comercial amb la inversió d'un milió d'euros per a la construcció de deu hangars aquest any, que actualment ja han estat licitats i adjudicats, una miniterminal per a fer el check-in dels futurs passatgers del servei d'aerotaxi i un restaurant, segons va informar l'ANA. Així ho va explicar ahir el director general de Transport i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, que es va reunir amb els alcaldes de la zona al mateix aeròdrom per a crear una taula estratègica encarregada de la redacció d'un pla de negoci que farà viable l'explotació de la infraestructura. Font va assenyalar que aquest projecte «obre les portes a Andorra així com a qualsevol institució pública o privada que s'hi vulgui afegir».

PRESÈNCIA D'ANDORRA / L'alcalde de la Seu, Albert Batalla, va remarcar la importància d'Andorra en aquesta iniciativa. Batalla va explicar que el Principat, des d'un punt de vista territorial, «s'integra molt clarament al que és la potencialitat i l'abast d'aquest aeroport i espero que el Govern d'Andorra, que es constituirà d'aquí a poc, pugui formar part de la taula estratègica i treballar en com s'ha de desenvolupar aquest aeroport per generar negoci i ser un motor de creació de llocs de treball».

Font va dir que el pla de negoci que s'ha de redactar servirà «per veure que totes aquelles inversions que des del govern de la Generalitat estem disposats a fer a l'aeroport tenen una viabilitat econòmica i que, per tant, tenen una resposta des del punt de vista també de la inversió privada». Amb tot, però, va afegir que en aquests moments «estem en disposició de dir que, a final d'any, els deu hangars que estan licitats, els començarem a veure construïts». Aquests hangars estaran ocupats per empreses que estan disposades a invertir i a instal·lar-se en aquest aeroport.

A més dels hangars aquest any també es construirà un restaurant. Per part de les institucions, «la voluntat és que el 2013 puguem transformar el que avui és un aeròdrom privat en un aeroport comercial on hi hagi vols comercials d'aerotaxis».

El Govern català projecta que la infraestructura aculli servei d'aerotaxis privats d'entre 20 a 40 passatgers, però, a part d'això, Font va afirmar que si hi ha «una iniciativa privada que ens assegura que vol fer una cosa que va més enllà, estem disposats a escoltar-la en el marc de la taula estratègica».

Els plans presentats per la Generalitat són en base a la infraestructura actual. Ara bé, el director de Transports de la Generalitat va explicar que hi ha «una fase tercera del pla director que preveu l'ampliació de la pista», encara que no es planteja per aquesta legislatura. No obstant això, Font va insistir que si hi hagués una» iniciativa privada que volgués anar més enllà, el Govern de la Generalitat faria els esforços que fessin falta per arribar-hi, però sempre en base a una iniciativa que ens asseguri que aquella inversió pública que fem té un retorn tant econòmic com social per la comarca, el Pirineu i Catalunya».

Malgrat l'experiència de l'aeroport de Lleida-Alguaire, Font va explicar que el projecte de la Seu «no ens fa por perquè anem pas a pas». Els deu hangars que es construiran són per a «deu iniciatives privades que han posat els seus diners per instal·lar-se aquí i que l'any que ve està previst licitar quatre hangars més, amb possibilitat de ser adjudicats perquè hi ha llista d'espera», va explicar Font, qui va afegir que el d'Alguaire i el de la Seu «són aeroports que tenen característiques, funcionaments i mercats diferents, de manera que no són ni complementaris, sinó independents».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT