PUBLICITAT

Llovera s'estrena al S-WRC amb dificultats pel rodatge i la calor

  • El pilot d'Abarth és sisè en la primera jornada a Jordània, amb temperatures superiors als ¡50 graus!
EL PERIÒDIC
JERASH

Periodic
Llovera condueix l'Abarth en el terreny pedregós, amb sorra i forats del ral·li de Jordània, dijous en la fase prèvia. Foto: EL PERIÒDIC

Albert Llovera va iniciar ahir el seu camí per segon any consecutiu en la categoria super 2000 del Mundial de Ral-lis (S-WRC). Van ser uns primers passos durs, complicats i d'acord amb l'exigència del campionat més important del planeta.

El pilot d'Abarth va finalitzar sisè en la primera jornada de la prova de Jordània –quarta del calendari– i vinté en l'scratch després de completar sis especials, a 12min 12s del primer classificat, un conegut del Dakar com és Nasser Al-Attiyah i per davant del norueg Eyvind Brynildsen, al qual treu 12 minuts.

La duresa del recorregut, de sorra i revirat de principi a fi, va dificultar tant la conducció com les temperatures, que van superar els 40 graus i dins el cotxe, els 50. «No hi havia ni un tram recte i les dues guies de l'accelerador freguen el volant, cosa que fa que els braços es cansin més», va dir exhaust, tot just després d'acabar la prova.

FALTA DE RODATGE / Llovera només havia fet 30 quilòmetres de test abans d'arribar a la cita de l'Orient Mitjà i aquest ha estat també un inconvenient més que ha anat sumant... «Entre el cansament, la calor que feia dins del cotxe, em falta ritme de carrera, el cotxe i el copilot nous [el presitigiós Diego Vallejo, ex de Dani Sordo] i les dificultats del recorregut ha estat un dia dur», va explicar Llovera.

PROBLEMES EN UNA RODA / A sobre Llovera va trencar el coixinet de la roda esquerra del darrere en l'última especial a causa de la quantitat de pedres que hi havia en aquesta superfície. El problema ja està solucionat, però els mecànics no han dut protectors i l'andorrà podria trobar-se amb més averies avui en l'últim dia de competició. «Pensava que havia punxat i vaig decidir baixar el ritme, cosa que em va fer perdre prop d'un minut», va manifestar.

Malgrat totes les dificultats Llovera, optimista com sempre, va admetre «gaudir» de les dificultats del Mundial de ral·lis i va mostrar-se «bastant» content pel siè lloc. «Podia haver estat millor però això només acaba de començar i anirem millorant a poc a poc. És important anar en una línia ascendent», va dir.

Avui acaba el ral·li amb els dotze trams cronometrats restants i un total de més de 170 quilòmetres cronomentrats. De nou la calor serà protagonista.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT