PUBLICITAT

La volta al món des d'Andorra

  • Una de les poques botigues National Geographic que hi ha al món va obrir ahir les portes a Pyrénées
E. A.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
La botiga National Geographic, inaugurada ahir, ofereix productes a viatgers i curiosos. Foto: TONY LARA

Revistes, llibres de fotografies, mapes, roba de viatge, motxilles. Tot amb el segell de National Geographic, una entitat sense ànim de lucre amb 123 anys d'experiència en l'àmbit de l'exploració i l'educació, coneguda sobretot per les seves publicacions i el canal de televisió. Ahir va obrir les portes a Andorra una de les poques botigues que hi ha al món d'aquesta organització, que va néixer l'any 1888 de la mà de 33 homes –un d'ells era Alexander Graham Bell– interessats en «organitzar una societat per a l'increment i la difusió del coneixement geogràfic».

La nova botiga, que ocupa un espai de 200 metres quadrats dins dels grans magatzems Pyrénées, ofereix productes que reuneixen aquests valors: «autenticitat, funcionalitat, sostenibilitat i originalitat», segons va explicar el vicepresident de Barceló-WRS Spain, Pere Matamales, durant la inauguració de l'establiment.

Pioners d'Andorra

Un dels elements que criden l'atenció a la nova botiga National Geogràfic és una cabina del primer telefèric que hi va haver al país: el telefèric d'Encamp al llac d'Engolasters. Més que un toc de nostàlgia –als vidres encara s'hi llegeixen alguns grafits que tenen més de tres dècades: Helena 13-9-74, Tristan y Tere–, la cabina pretén ser un homenatge «als pioners d'Andorra», tal com va assenyalar Matamales. És a dir, una mostra de reconeixement a la família Puigsubirà, que la dècada de 1960 va comprar a Suïssa el primer giny d'aquest tipus que es va instal·lar al Principat.

A banda de la botiga, la previsió és obrir properament una cafeteria, també amb la marca National Geographic, i una agència de viatges.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT