PUBLICITAT

Un estudi relaciona els 'tweets' amb els vots del 3-A

  • Les mencions als candidats i partits s'han correspost amb els vots
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Un estudi de l'empresa Hamiltonintelligence ha posat de relleu que el nombre de mencions als candidats i partits polítics al Twitter durant la segona setmana de campanya electoral, s'ha correspost proporcionalment amb el resultat de les eleccions generals del passat 3 d'abril. Així ho va explicar ahir el responsable de l'estudi, Francesc Camp, que va deixar clar, però, que d'aquesta dada no es pot extreure que a través del Twitter es pugui preveure el resultat d'unes eleccions, tot i que en el cas d'Andorra s'hagi pogut establir aquesta correlació.

L'estudi, fet a iniciativa de la pròpia empresa, ha establert una correlació entre el nombre de mencions dels partits polítics i els candidats de les passades eleccions aparegudes al Twitter, i el nombre de vots i percentatges que van aconseguir el dia de les votacions. Així, segons l'informe, la diferència de vots entre el primer i el segon, un 37% menys pel PS respecte a DA, és molt similar a la diferència de mencions a Twitter, un 34% menys del PS respecte a DA, i un 32% menys de mencions de Jaume Bartumeu respecte a Toni Martí.

Els Verds i ApC i els seus respectius candidats, van obtenir més percentatge de mencions a Twitter que percentatge de vots a les eleccions, però en els dos casos molt per sota de Martí i Demòcrates per Andorra, com en els resultats de les eleccions.

CINC GRUPS / L'informe posa de relleu que el 53% dels tweets generats durant la campanya electoral feien referència a les eleccions. Evidentment, dels cinc grups amb els quals es divideix l'estudi (partits polítics, polítics, mitjans de comunicació, professionals de la comunicació i societat civil), són els primers els que més parlaven sobre política, i els darrers els que menys. La franja horària en la que es van registrar més tweets va ser la de les deu a les onze de la nit, coincidint amb els debats electorals emesos per RTVA.

Una altra de les conclusions de l'estudi és que els partits polítics i els mitjans de comunicació interactuen menys amb altres twittaires que els perfils identificats com a persones (polítics, professionals de la comunicació i societat civil). En canvi, intenten redirigir el lector dels seus tweets cap a continguts més amplis, sobretot els mitjans de comunicació. Els partits polítics són els que més inclouen hashtags en els seus tweets.

Pel que fa al dia de reflexió, l'informe ha detectat que es pot dir que la jornada es va complir a mitges a Twitter, ja que el nombre de tweets va ser tres cops inferior al del darrer dia de campanya i dos cops inferior al del penúltim dia de campanya, però va ser superior al nombre de tweets del cap de setmana anterior a la campanya. En canvi, el dia de les eleccions es van més que duplicar el nombre de tweets respecte al darrer dia de campanya, que va ser el dia en què més es va twittejar.

Camp ha explicat que probablement es farà un segon informe aprofundint més en les conclusions obtingudes, tot i que reconeix que és difícil fer una anàlisi a partir dels tweets, pel format mateix d'aquesta eina, que obliga a la concreció. Per realitzar l'estudi, es van captar 4.634 tweets entre el 26 de març i el 3 d'abril distribuïts en cinc perfils.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT