PUBLICITAT

El volum de negoci d'hivern de Naturlàndia augmenta un 15%

  • Els forfets venuts freguen la «barrera psicològica» dels 5.000 i l'activitat del tobotronc creix un 39%
ÈLIA ORTS GARRI
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Un grup d'escolars preparats per fer un viatge amb el tobotronc ahir al matí Foto: TONY LARA

Naturlàndia calcula que el volum de negoci de la temporada d'hivern pugui créixer un 15%, tenint en compte les xifres registrades de l'1 de desembre passat al 10 d'abril, i fent una projecció fins a finals d'aquest mes. Segons va exposar el director del parc, Ricardo Masegosa, la facturació creixeria fins als 900.000 euros, mentre que la temporada d'hivern anterior va ser de 780.450 euros. Masegosa va valorar positivament aquestes dades, i més tenint en compte la crisi econòmica, tot qualificant de «molt bona» la temporada. Segons els càlculs del director de Naturlàndia, l'exercici 2010 es podria tancar al voltant dels 2,2 milions d'euros de volum de negoci, a l'espera que l'auditoria ho confirmi, i va apuntar que pel 2011 es preveu un increment del 10%, que situaria la facturació total de l'any al voltant dels 2,5 milions d'euros.

Aquest augment del volum de negoci ve acompanyat per un increment dels forfets venuts del 23%. Concretament durant la recentment tancada temporada d'esquí nòrdic se n'han venut 4.691, una xifra que és «tot un èxit», segons el director de Naturlàndia, que considera que si hi hagués hagut unes millors condicions de neu i s'hagués pogut allargar la temporada, «hauríem superat la barrera psicològica dels 5.000 forfets». De tota manera, Masegosa es va mostrar optimista per assolir aquesta fita l'hivern vinent.

La majoria dels forfets venuts responen al públic fidel i a nous esquiadors, segons va apuntar el director del parc. Masegosa va explicar que entre les activitats que més havien crescut en relació l'hivern 2009-2010 hi havia les classes d'esquí nòrdic. Aquesta modalitat s'ha erigit en un «referent del públic familiar», segons va apuntar Masegosa.

Des de Naturlàndia també es va destacar l'increment del 9% de l'esquí escolar com a resultat d'una prova pilot realitzada amb els alumnes de primària dels centres educatius de la parròquia. El parc voldria ara estendre-la més enllà de Sant Julià de Lòria, iniciant en la pràctica de l'esquí de fons tots els estudiants, que els pot ser beneficiós per millorar en l'esquí alpí, va comentar Masegosa.

Finalment, també ha contribuït a la millora de les xifres globals del parc l'atracció estrella: el tobotronc. El giny ha fet al voltant de 45.500 viatges, un 39% més que l'hivern passat. Pel director de Naturlàndia, aquest increment s'explica en part per una «optimització» del giny i per la bonança meteorològica, que no va ser tal l'any passat.

Per contra, el volum d'activitats «només» va créixer un 8%. En aquest punt, Masegosa va reconèixer que les expectatives eren «molt més grans» i que la manca de neu ha obligat a limitar-ne moltes.

El «factor clau» de la progressió de les xifres de Naturlàndia, segons el seu director, és «l'entrar al turista de neu», que no d'esquí. El fet de tenir una «oferta diversificada» i al voltant de la neu atreu els turistes que volen «jugar amb la neu» sense necessitat de practicar l'esquí.

Preparant les activitats d'estiu / Des del passat cap de setmana ja s'han anat posant en marxa les activitats de primavera i estiu. El mini tubby s'ampliarà amb un tobogan més i també es vol consolidar el turisme corporatiu. Les previsions de Masegosa també apunten a una consolidació d'activitats com el paint ball, que s'han anat desenvolupant també a l'hivern. Finalment, també es vol oferir un circuit de biatló, en el que es substituïrà l'esquí nòrdic per bicicleta o rollers.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT