PUBLICITAT

Moments d'incertesa

  • Mamers anuncia la visita al Circuit per al maig i el Consell de Ministres en funcions estudia què fer amb el projecte
R. M. S.
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Imatge d'uns dels paddocks del Circuit, el passat mes de desembre quan va rebre el Trofeu Andros Foto: tony lara

Amb les eleccions i el canvi de Govern, la situació de molts projectes està ara en l'aire. Un dels més afectats és la idea de millora del Circuit del Pas de la Casa. L'informe econòmic de l'Automòbil Club d'Andorra (ACA) respecte al que necessita la instal·lació per poder assolir els 200 dies l'any d'activitat és des de fa dues setmanes al Ministeri de Turisme. Avui hi ha Consell de Ministres i el titular en funcions, Claudi Benet, va assegurar ahir a aquest rotatiu que aquest tema es tractarà aquesta tarda mateix «perquè hem d'intentar acabar el que vam començar», tot i que va condicionar tot «al temps de què disposem, perquè potser és massa curt per tirar endavant certes coses». Entre tot això, Max Mamers, promotor del Trofeu Andros, ja ha fet saber a l'ACA que serà al Principat a finals de maig per examinar la pista i veure en persona les millores que va demanar als paddocks per tal que la competició que presideix torni a Andorra. Els marges de temps es redueixen ràpidament mentre la incertesa creix.

Just després del 24 de febrer, quan el ministre Benet i el cònsol major d'Encamp van visitar el Circuit per inspeccionar i escoltar de veu dels responsables de l'ACA les mancances i necessitats de la instal·lació, l'Automòbil Club va enviar un primer informe al Ministeri i al Comú en què es plantejaven les tres qüestions: 1, asfaltatge dels paddocks; 2, mesures de seguretat (bionda per substituir els talussos de terra que fan ara de protecció en els revolts); i 3, asfalt lliscant per poder rebre proves de motor a l'estiu.

Menys de 60.000 euros de cost total / Amb el treball del primer informe ja presentat, un segon informe va arribar fa dues setmanes al Ministeri de Turisme en què es desglossava en xifres el cost de cada actuació, amb una despesa total que gira al voltant dels 59.000 euros

El que primer destaca és el cost zero per utilitzar, o millor dit reutilitzar, les proteccions que s'utilitzen a les carreteres –biondes– i que estan en desús o bé perquè estan colpejades o fetes malbé en alguna de les seves parts. Segons les fonts consultades, aquest material es podria reciclar a un circuit en què l'estètica no és el que mana, sinó la seguretat en els revolts amb aquest material, encara que estigui una mica colpejat.

El segon punt és el de l'asfaltatge dels paddocks, que pujaria, segons aquestes dades presentades al Ministeri i a les quals va tenir accés aquest rotatiu, a 29.000 euros. Amb aquests diners es cobririen els 650 metres quadrats del paddock número 1, els 820 del número 2, i els 200 que envolten l'entrada on hi és la benzinera i que fa de zona de taquilla per als esdeveniments com l'Andros. En total, són 1.670 metres quadrats per asfaltar i deixar en les condicions mínimes que exigeix Max Mamers perquè l'Andros torni al Principat la pròxima temporada.

Per últim, l'asfalt lliscant, segons l'informe enviat per l'ACA, suposaria un màxim de 30.000 euros per cobrir els 4.800 metres quadrats de la superfície de competició.

1.730.000 EUROS D'IMPACTE / El mateix informe hi afegeix uns antecedents d'inversió al Circuit des del 2005 –quan l'ACA se'n va fer càrrec– i l'evolució de clients i proves, des dels zero dies d'ús al 2005 fins els 120 a l'hivern 2010-2011, amb 8.000 clients que han passat per la instal·lació i un retorn econòmic per a la zona del Pas de la Casa i d'altres localitats de 1.730.000 euros. Tot per intentar deixar clara la viabilitat.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT