PUBLICITAT

A firar-se!

  • La imatge de gent passejant bosses, que alguns creien perduda, s'ha recuperat aquests dies a Sant Julià de Lòria H El bon temps i els interessants descomptes propicien una bona afluència de gent al Prat Gran
ÈLIA ORTS GARRI
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Una dependenta agafa la compra d'una senyora per fer el compte Foto: ÀLEX LARA

Firar: Comprar alguna cosa a la fira, al mercat, en una botiga, etcètera, per a algú. Segons el Gran Diccionari de la Llengua Catalana. O per a un mateix: firar-se. Això és el que han fet molts ciutadans i visitants durant divendres i ahir, i de ben segur faran d'altres avui mateix a la fira Outlet de Sant Julià de Lòria. La imatge de gent passejant bosses, que alguns creien perduda, s'ha recuperat, com a mínim per aquests dies. Eren molts els que sortien del recinte del Prat Gran lauredià carregats amb compres.

Divendres ja van haver de tancar les portes més tard del previst, passades les nou del vespre. Va costar que els visitants de la fira acabessin de marxar. Ahir pel matí també hi havia «molt moviment», tal com descrivia el conseller de Turisme i Comerç del Comú de Sant Julià de Lòria, Enric Naudi. Des de la corporació laurediana, apunten al «bon temps i a la temperatura» com el que «més beneficia» l'afluència de públic a la vela del Prat Gran, a més de les diferents activitats que s'han organitzat al voltant del certamen, com són les desfilades de moda, amb coreografia inclosa en el cas dels menuts i les novetats del dissenyador del país, Flavio (avui mateix a les 18 hores), i espectacles adreçats als infants. A més, dins el recinte firal hi ha un espai destinat a jocs per als més menuts i un petit bar on agafar forces per a fer les compres. De totes maneres, sent com és que el certamen ha acabat coincidint amb el final de la campanya electoral, «potser passaran més polítics de l'habitual», va comentar Naudi.

La veritat és que els descomptes que s'ofereixen a la Fira Outlet són atractius, de fins el 80% en alguns casos. Això també atreu clientela. I de lluny, encara que sigui mig per casualitat. Va ser el cas de Cristina Sànchez, veïna de Valls, a l'Alt Camp, Tarragona, que ja tenia planejat el viatge a Andorra, i en veure per internet que es celebrava aquesta fira no se'n va poder estar de treure-hi el cap. Al seu parer, el certamen «està molt bé, i va bé per als comerciants i per als clients», ja que els primers poden desfer-se dels estocs, i per als segons mai està malament poder firar-se «aprofitant el bon preu». També de lluny, però no tant, venia Carme Castelló, del Pla d'Urgell. Puja a Andorra cada cap de setmana a esquiar, i «com que no es podia, hem baixat a comprar». Castelló reconeixia que no buscava res concret, però «he vist una ocasió i l'he comprat». La crisi no l'ha frenada ni tampoc la va dur a anar-hi, va comentar. Però també hi havia qui s'havia apropat a propòsit a la fira. «Visc aquí al costat i he vingut expressament», explicava Teresa Simón. D'altres van participar més activament en l'esdeveniment, permetent que els seus fills desfilessin lluint la roba d'algun dels expositors. Algun d'aquests pares va acabar per comprar a bon preu el model escollit per al seu menut.

En cap d'aquests casos el viatge va ser en va. «Hem trobat alguna oportunitat. Val la pena», afirmava Simón. I és que a la Fira Outlet s'hi poden trobar botes per cinc euros, roba esportiva entre els 15 i els 25 euros, i samarretes, camises i pantalons també a partir dels cinc euros. A més d'omplir l'armari a low cost, també es pot equipar part de llar –roba de llit i de taula, peces de cristalleria i alguna cosa més– a preus força interessants. Fins i tot algun moble i quadre per decorar les parets.

Satisfacció dels comerciants

Els venedors i responsables dels estands tampoc estaven decebuts. «Estem contents amb l'afluència», va assegurar Armand Trojman, de CO2, que també destacava que en aquesta ocasió s'ha «millorat molt en la presentació» i disposen d'un provador per tal que els clients puguin assegurar-se que la roba que es compren els escau bé i un petit mostrador per atendre millor els visitants.

També Maribel Diego, de Cellulem Block es mostrava satisfeta, malgrat reconèixer que el seu era «el cas més atípic de la fira», ja que ella ven serveis d'estètica i havia volgut ser present a la fira per «donar-se a conèixer».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT